• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel Weekplanning

Status
Niet open voor verdere reacties.

Makkie

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2002
Hallo,

Wie kan mij op weg helpen om een weekplanning te maken? Het volgende is de bedoeling;
We hebben 7 werknemers en we hebben 10 werklocaties.
Nu wil ik de 7 werknemers, waarvan er 6 fulltime werken en 1 werkt er 3 dagen, invullen op de locatie waar ze aanwezig moeten zijn. De fout die ik nu al een aantal keren heb gemaakt is dat ik bv 1 persoon dubbel heb neer gezet en soms ook wel eens een persoon ben vergeten om "weg" te zetten. En o ja er moet dan ook nog een kolom zijn met het totaal aantal uren voor die dag, op welke locatie.
Ik probeer dit nu met behulp van formules om dit probleem op te lossen, Ik heb ook al een 2de blad gemaakt voor de dagen, personen, uren (is dit wel slim?)

Voor alle duidelijkheid het is niet de bedoeling dat iemand die hele sheet voor me gaat maken, ik wil alleen weten hoe ik dit in het vat moet gieten. Ik weet het nodige van formules etc. alleen ik loop vast bij het bedenken van de opmaak en hoe dit handig aan te pakken.

Alvast bedankt.

zomaar een idee...

Je zou een soort "foutopsporing" sommetje kunnen maken met een voorwaardelijke opmaak erin, waarbij alle uren van één persoon per dag/week worden opgeteld.
Zodra dit aantal een vastgesteld maximum overschrijdt, laat je de contolecel rood worden ofzo

Dus stel dat één persoon maximaal 40 uur per week werkt, en uit het sommetje blijkt dat het opeens 48 uur te zijn, zit er duidelijk ergens een duplo

Bedankt voor je reactie. Je verwoord het nu zo dat ik het nu een beetje op een rijtje gaat krijgen. :D

Maar met die foutopsporing kan dit gewoon met een excel formule of kan/moet dit met een macro? Ik ben nl ooit eens een 'cursus' (via een boek, dus) visual basic begonnen, maar nooit afgemaakt dus erg veel kaas heb ik er niet van gegeten....

Mocht het met een excel formule kunnen dan is het toch wel slim om dat 2de blad te maken met wie wat hoeveel uur werkt?? Of weet jij (of iemand anders natuurlijk) een andere oplossing?

Dat bedoel ik ja. Op deze manier zie je meteen dat er ergens een fout moet zitten.

Wat je precies bedoeld met een tweede blad begrijp ik niet helemaal, maar met het voorbeeldje van Imod kan je het geheel zo ver uitbouwen als je wilt natuurlijk.

VBA heb je in principe niet zomaar nodig, dat is meer bedoeld voor opeenvolgende instructies en commando's. Voor het gewone huis-tuin-en keuken excel zijn formules meer dan genoeg

Helemaal goed!! :)

Nu heb ik eindelijk een beetje een idee van hoe ik het in elkaar moet gaan zetten.
Ik zat maar te tobben en bleef maar in dat 2de blad hangen, ik wilde een verwijzing van blad 1 naar blad 2 maken voor het aantal uur wat welke werknemer per dag draait. (gelijk het antwoord op jouw vraag, Madmuppet) Maar dit is zo veel duidelijker. En handiger... Ik moet nu nog wel per dag en iets anders in elkaar gaan zetten maar nu weet ik ff weer hoe het moet.

Echt hellemaal :thumb: Bedankt voor het meedenken!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan