Hallo,
in een werkblad lees ik een csv file in dit wordt eerst gesorteerd op naam.
daarna worden er 2 lege regels tussen gevoegd om blokken (alinea's) te maken per naam.
vervolgens moeten die alinea's weer worden gesorteerd op een andere kolom. het bereik is iedere keer anders afhankelijk van de geïmporteerde data.
max zal dit 1000 regels zijn, ik ben bezig geweest met de macrorecorder om het bereik (alinea) te sorteren.
dit lukt wel maar om nu over te stappen naar de volgende alinea is nog niet gelukt.
de volgende alinea begint altijd met een 2.
kan iemand mij verder op weg helpen? in de bijlage is het de module "sorterenSUB"Bekijk bijlage test bestand.xlsm
in een werkblad lees ik een csv file in dit wordt eerst gesorteerd op naam.
daarna worden er 2 lege regels tussen gevoegd om blokken (alinea's) te maken per naam.
vervolgens moeten die alinea's weer worden gesorteerd op een andere kolom. het bereik is iedere keer anders afhankelijk van de geïmporteerde data.
max zal dit 1000 regels zijn, ik ben bezig geweest met de macrorecorder om het bereik (alinea) te sorteren.
dit lukt wel maar om nu over te stappen naar de volgende alinea is nog niet gelukt.
de volgende alinea begint altijd met een 2.
Code:
Sub sort()
For Each c In Worksheets("Blad1").Range("a1:a1000").Cells
If (c.Value) = 2 Then
With ActiveWorkbook.Worksheets("Blad1").sort
.SetRange Range(ActiveCell.Offset(0, 10), Selection.End(xlDown))
.Header = xlNo
.MatchCase = False
.Orientation = xlTopToBottom
.SortMethod = xlPinYin
.Apply
End With
End If
Next
End Sub
kan iemand mij verder op weg helpen? in de bijlage is het de module "sorterenSUB"Bekijk bijlage test bestand.xlsm