• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel werkblad als landscape in PDF formaat verzenden lukt niet...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wel vreemd @Ginger want dit is dezelfde code die @HSV - Harry heeft voorgesteld maar op voor mij onverklaarbare reden werkte die niet! Of ligt dat aan False ipv 0?

Da's mooi! ;-)

Dan een wedervraag...
WAT is er precies van belang in die PDF die je aanmaakt. Ofwel, ontvangt de aanvrager elke keer opnieuw die héééééééle waslijst? En zou die dus eigenlijk alléén maar de records moeten krijgen met de status "besteld"?
Ga ik dat geval 'ns spelen met filters en dan je gefilterde sheet in een PDF proppen. Wordt het vast een stuk mooier van. ;-)

Of ligt dat aan False ipv 0?
Yep! Die nul blijkt niet te werken in VBA. Werkt dus wel in de settings die je in Excel zelf kan aanpassen.
Met deze kleine aanpassing is het dus niet meer exact de code van HSV... ;) :D

Nou het was weer geweldig de hulp van jullie allemaal! En idd ik ga eens kijken wat ik met filteren kan bereiken. Daar heb je zeker een punt. Ga nu pitten maar ga er zeker weten verder mee!
Nogmaals allemaal hartelijk dank voor jullie tips/codes/adviezen.:thumb:

CooS

het lastige van het overzicht mbt filteren is dat er grijze afscheidings-regels staan. Wanneer je dan een filter toepast, wordt alleen dat blok gefilterd en niet de gehele kolom.

dat er grijze afscheidings-regels staan
Dan ZOU je jezelf ook kunnen afvragen wáárom je die er tussen hebt staan. Probeer onderscheid te maken tussen een rapportage en een database. In een database prop je alle gegevens aaneengesloten in een tabel. Met deze tabel maak je vervolgens een rapport waarbij je ervoor kan kiezen om bijvoorbeeld witregels te tonen tussen bepaalde blokken.

ja daar heb je gelijk in. Ga dat nog eens onder de loupe nemen. Bedankt voor je feedback.

Hoi @Ginger ik heb je advies opgevolgd en het is idd een stuk overzichtelijk. Ik heb de grijze tussenregels laten vervallen en een filter toegepast. Fijn dat er mensen over je schouder meekijken en je tips willen geven. Dat is een van de punten waarom dit forum een extra waarde biedt. Hartelijk dank daarvoor. Allemaal. :thumb::D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan