• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel werkblad exporteren naar Access tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

budgie

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2007
Hi,

Is het mogelijk om via een automatisme (toetscombinatie, command knop) een gedeelte van een exel werkblad (A1:L500) te exporteren naar een acces tabel.

De bedoeling is dat een PC analfabeet (zoals ik) deze transfer moeiteloos kan volbrengen.

Groeten,

Hi,

Is het mogelijk om via een automatisme (toetscombinatie, command knop) een gedeelte van een exel werkblad (A1:L500) te exporteren naar een acces tabel.

De bedoeling is dat een PC analfabeet (zoals ik) deze transfer moeiteloos kan volbrengen.

Groeten,

Volgens mij: in Excel kopiëren, dan de "cellen" in Access selecteren en Plakken kiezen.

Wigi

Als het excelbestand een constante lay -out heeft (kolommen met een colom header en een aantal regels) dan is het erg eenvoudig.
Je kunt het nog veel eenvoudiger maken door andersom te denken: een excelblad importeren in acces.
Je kunt acces dan 1 keer vertellen wat hij moet importeren, die instellingen sla je op en gebruik je in een macro. Macro hang je aan een knop en met 1 druk op de knop kun je voortaan excel inlezen...

Als het excelbestand een constante lay -out heeft (kolommen met een colom header en een aantal regels) dan is het erg eenvoudig.
Je kunt het nog veel eenvoudiger maken door andersom te denken: een excelblad importeren in acces.
Je kunt acces dan 1 keer vertellen wat hij moet importeren, die instellingen sla je op en gebruik je in een macro. Macro hang je aan een knop en met 1 druk op de knop kun je voortaan excel inlezen...

Dag Arjee,

Het exelbestand heeft inderdaad een vaste opmaak met kolomkoppen, ik denk dat je oplossing zowat ideaal moet zijn, alleen .....ben ik niet zo sterk in het gebruik van macro's.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan