Excel werkblad importeren in Access via de verkenner

Status
Niet open voor verdere reacties.

allard1

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2006
Hallo,

Misschien is de vraag wat vreemd omschreven, maar het gaat om het volgende. Ik wil in Access een Excelsheet importeren. Ik krijg dit wel voor elkaar wanneer de excelsheet steeds dezelfde naam heeft (zowel middels vba als middels een macro). Het probleem is echter, dat de sheet steeds een andere naam heeft. Dit heeft te maken met de bron waar deze vandaan komt.
De layout van de sheet is altijd hetzelfde, dus qua importspecificatie verandert er niets. Wat ik zou willen is als ik op een knop druk, dat ik dan de verkenner voor mijn neus krijg en hieruit de specifieke sheet kan selecteren. Heeft iemand enig idee, hoe ik dit voor elkaar krijg (is het uberhaupt wel mogelijk)

Alvast dank voor jullie hulp.
Allard

Ik heb een voorbeeldje, waar je misschien wat aan hebt. Het is een conversietooltje, waarmee je een database mee kunt openen.
Ik heb de code lichtjes aangepast, zodat hij nu excel bestanden opent; wil je hem voor databases gebruiken, dan moet je de selectiestring onder de knop Database aanpassen. Hij is nog een beetje te groot, dus ik zet hem er wel bij als hij klein genoeg is...

Michel

Laatst bewerkt:
Ik heb een voorbeeldje, waar je misschien wat aan hebt. Het is een conversietooltje, waarmee je een database mee kunt openen.
Ik heb de code lichtjes aangepast, zodat hij nu excel bestanden opent; wil je hem voor databases gebruiken, dan moet je de selectiestring onder de knop Database aanpassen. Hij is nog een beetje te groot, dus ik zet hem er wel bij als hij klein genoeg is...

Michel

Kijk dat is nog eens service :) Ik houd mij warm aanbevolen, je mag de code overigens ook plakken hier, daar red ik mij wellicht ook wel mee :) Als deze niet teveel tekst bevat.

Dat is nu net het probleem; het is een hoop code. Je hebt code nodig in een aparte module, en een stuk code die je achter de knop/keuzelijst hangt. En de db die ik er zelf voor gebruik is net te groot, gecomprimeerd krijk ik hem nog niet kleiner dan 160 kB, en dat gaat dus nog niet.

Als ik er veel code uitknip doet-ie het niet, en daar heb je uiteraard ook niks an. Dus nog even geduld... ;)

Michel

Dat is nu net het probleem; het is een hoop code. Je hebt code nodig in een aparte module, en een stuk code die je achter de knop/keuzelijst hangt. En de db die ik er zelf voor gebruik is net te groot, gecomprimeerd krijk ik hem nog niet kleiner dan 160 kB, en dat gaat dus nog niet.

Als ik er veel code uitknip doet-ie het niet, en daar heb je uiteraard ook niks an. Dus nog even geduld... ;)

Michel

Geduld is een schone zaak. Ik bouw de database gewoon verder af, dit is toch nagenoeg de laatste fase :) Nogmaals bedankt voor je hulp!

Ik probeer het tooltje vanavond klaar te zetten. Als alternatief kan ik 'm ook wel mailen zoals hij nu is.

Michel

Ik probeer het tooltje vanavond klaar te zetten. Als alternatief kan ik 'm ook wel mailen zoals hij nu is.

Michel

Je mag hem mailen, dat scheelt jou ook weer tijd.

Dank aan octafish voor het oplossen van de vraag. De oplossing is helaas te uitgebreid om te plaatsen hier.....

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan