• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel werkblad importeren in ander excel bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

oliesjeik

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2007
Hallo allemaal,

het zal wel weer simpel zijn maar ik heb alweer zeker een uur lopen zoeken hoe ik het moet doen en zowel op dit forum als op internet als in de help functie kan ik het niet vinden:

Wat wil ik:

Ik ben een macro aan het maken zodat in een bestaand excel file een werkblad van een ander excel file wordt ingeladen.

Het probleem is dat ik eigenlijk nog niet eens aan de makro ben toe gekomen omdat ik niet eens weet hoe ik dat zeg maar in excel zelf doe.... :(

Ik wil dus het volgende:

2 excel bestanden
- 1.xls
- 2.xls

Ik open excel bestand 1.xls en ga op werkblad 1 staan. Nu wil ik gegevens uit 2.xls importeren (2.xls heeft maar 1 werkblad). Ik zou echter niet weten hoe dit al moet.

Ik heb het geprobeerd met menu data --> externe gegevens importeren maar dit werkt om 1 of andere reden niet. Iemand raad?

Bedankt!

Thomas

ps. En kom aub niet aan met open 2.xls, doe ctr+a en ctrl+c en ga naar 1.xls en doe ctrl+v want dat bedoel ik dus niet :)

ps2. Mocht je hier ook de vba code voor weten dan graag.

Code:
Workbooks.Open Filename:="C:\data\2.xls"
    Sheets("Sheet1").Copy Before:=Workbooks("1.xls").Sheets(1)
    Windows("2.xls").Activate
    ActiveWindow.Close

eventueel path van 2.xls en de naam van je blad in 2 aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan