• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel werkblad opslaan dmv macro als CSV lijsttekengescheiden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erik191283

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2015
Berichten
49
Beste mensen,

In excelbestand dat ik aan het maken ben moet onder andere de optie zitten om bij 1 werkblad te exporteren naar een vastgestelde map en vastgestelde documentnaam zodat het door een ander pakket automatisch te importeren is. Op zich is dat allemaal geen probleem. Alleen accepteert dat pakket alleen maar CSV lijsttekengescheiden met een ;. Nu heb ik een macro opgenomen met de recorder en daarbij natuurlijk gekozen voor CSV lijsttekengescheiden (als ik dat met de hand doe komt er namelijk een ; tussen de gegevens), dan komt er het volgende te staan:

Code:
Sub Macro1()
'
' Macro1 Macro
'

'
    Worksheets("BV1").Select
    Cells.Select
    Selection.Copy
    Workbooks.Add
    ActiveSheet.Paste
    Application.CutCopyMode = False
    ActiveWorkbook.SaveAs Filename:="C:\Importfiles\BV1.csv", _
        FileFormat:=xlCSV, CreateBackup:=False
    ActiveWindow.Close
End Sub

Het opslaan gebeurt nu alleen als komma gescheiden, iemand een idee?
 
Maar er eens dit van:
Code:
    ActiveWorkbook.SaveAs Filename:="C:\Importfiles\BV1.csv", _
        FileFormat:=xlCSV, CreateBackup:=False[COLOR="#FF0000"], local:=True[/COLOR]
 
Het heeft wel enig effect, maar nu wordt het /
Bij mijn landinstelling in het configuratiesysteem staat als scheidingsteken wel ; dus daar zou het niet aan moeten liggen...
 
Sorry, zit scheef te kijken, bij de datums in het bestand stond / het scheidingsteken is gewoon nog steeds ,
 
Staat je PC in de regionale instellingen wel op Nederland? Plaats anders dat document eens.
 
Landinstellingen staan inderdaad goed.

Heb inmiddels via via wel een andere oplossing gevonden:

Code:
Dim BV1 As Variant

       
    ChDir ("C:\Alpha\Importfiles\")
    filesavename = Application.GetSaveAsFilename(InitialFileName:=BV1, _
    fileFilter:="csv Files (*.csv), *.csv")

Cells.Select
ExportToTextFile CStr(filesavename), ";", False

Maar in elk geval bedankt voor het helpen!
 
Ok, maar wel vreemd. Die Local:=True zorgt ervoor dat het scheidingsteken uit de locale regionale instellingen wordt gebruikt en doe ik altijd zo
Geen idee waarom dat dan bij jou niet werkt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan