• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel werkbladen dezelfde pagina instelling geven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paultje06

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2005
Wanneer ik alle werkbladen selecteer en bijvoorbeeld landscape selecteer voert hij dit alleen uit voor het actieve werkblad.

Kan ik de opmaak voor alle werkbladen tegelijk instellen?

Hoi Paul,

Wat dacht je van de bewuste pagina's selecteren (naar het eerste werkblad gaan, Shift & Ctrl & PageDown tot en met het laatste werkblad) en de Paginainstelling in de menubalk instellen op landscape.

Jeroen

Dat werk inderdaad. Bedankt.

Echter wil ik instellingen invoeren in de printer.
Het is een printer met duplex modus (zo'n multifunctional). Wanneer ik kies voor afdrukken en dan de optie binden aan bovenkant. Voert hij dit alleen uit op het actieve sheet. Ook wanneer ik dit doe met crtl shift pgdown.

Hoi Paul,

Hoewel je in Excel zit, ben je bezig met de (standaard) instellingen van de printer en niet zo zeer met instellingen van Excel. Voor mijn gevoel worden als je de instellingen verandert deze van toepassing op alle prints die vanaf jouw inlognaam naar die printer gaan volgens mij. Maar de eerlijkheid gebied te zeggen dat ik allang blij ben als een printer luistert naar de opdrachten die ik geef zonder vastlopen, papier op en meer printerleed.

Jeroen

Met excel kun je het afdrukbereik per blad opgeven.
Bestand => afdrukbereik => afdrukbereik bepalen.
Maar je kan ook alles op het hele blad(en) laten printen.

In de printer zelf kun je aanvinken "hele werkmap" dan worden alle bladen (hele of afdrukbereiken) geprint.

Met Ctrl geselecteerde bladen (op tabblad) zorgen ervoor dat alleen deze bladen (of afdrukbereiken) worden geprint.

Indien je iets geselecteerd hebt op 1 blad dan wordt alleen dit (is dan blauw) geprint indien je selectie printen hebt aangevinkt.

Met pagina's aangevinkt en ingesteld dan print je alleen die papier bladen (eventueel niet opeenvolgend) van alle papier bladen die uit je printer zouden komen.

mvg Imod

Bedankt alvast voor de reacties.
Echter is dit nog niet wat ik zoek.

Echter ga ik eerst even met de printerleverancier verder bellen. Ik denk dat het een driver probleem is.

Als ik in de driver aangeef liggend. Dan doet hij dat wel voor alle bladen die ik geselecteerd heb. Stel ik in dubbelzijdig afdrukken dan doet hij dit alleen op het actieve werkblad?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan