• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel werkrooster

Status
Niet open voor verdere reacties.

endan

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2008
Ik heb het volgende probleem

ik heb een lijst gemaakt met tijden die er gewerkt worden.

dus bijv.

13-18
9-17

alleen ik wil dat als ik bijv. 13-18 invoer dat hij 4.75 als totaal van de dag zet.
En bij 9-17 6.50 zet, dus elke keer als ik iets anders selecteer hij gelijk de goeie waarde er achter zet.

hoe krijg ik dit voor elkaar?

MVG Jeroen

Jeroen,

Door beide tijden in aparte cellen te zetten en die cellen van elkaar aftrekken. Beter kun je de zoekfunctie gebruiken, want roosters worden er veel gemaakt en vragen daarover vaak gesteld.

Laatst bewerkt:
Ja, dit bedoel ik alleen ik moet grotere reeksen maken ik moet ongeveer 30 tijden er in zetten hoe zet ik deze achter elkaar?

Dan maak je een tabelletje ergens op je blad en pas je een VERT.ZOEKEN functie toe, verticaal zoeken is dat. Ondertussen al duizenden topics daarover in dit Excel forum ;)

Wigi

Dan maak je een tabelletje ergens op je blad en pas je een VERT.ZOEKEN functie toe, verticaal zoeken is dat. Ondertussen al duizenden topics daarover in dit Excel forum ;)

Wigi

oke ik heb dit geprobeerd. maar op een vreemde manier pakt hij alleen de getallen van 2 decimalen als ik een getal heb van 1 decimaal pakt hij deze niet.

ik gebruik =VERT.ZOEKEN(D6;B34:C44;2)

in d6 kan het getal gekozen worden, deze heb ik allemaal in rij b gezet. Van af 34 en, in de 2'de kolom staat de waarde, die dus moet komen in de cel waar de formule staat

oke ik heb dit geprobeerd. maar op een vreemde manier pakt hij alleen de getallen van 2 decimalen als ik een getal heb van 1 decimaal pakt hij deze niet.

in d6 kan het getal gekozen worden, deze heb ik allemaal in rij b gezet. Van af 34 en, in de 2'de kolom staat de waarde, die dus moet komen in de cel waar de formule staat

Hang je bestandje maar eens bij deze topic.

Je hebt geen benaderen gekozen, zodat benaderen voor jou wordt gekozen als WAAR, misschien helpt het als je benaderen zet op ONWAAR. de formule wordt dan zo:
Code:
=VERT.ZOEKEN(D6;B34:C44;2;ONWAAR)

Inderdaad Paul,

=VERT.ZOEKEN(D6;$B$35:$C$60;2;0)
Het moest het bijna wel zijn, al weet je het pas echt zeker met een voorbeeldje;)

p.s. voor de Topic starter: ipv ONWAAR kan je ook een 0 ("nul") zetten, zoals wigi heeft gedaan.
0 voor ONWAAR en 1 voor WAAR.

Endan,

Je keuze voor deze manier van vermelden leidt ertoe dat een vermelding ongewenst wordt omgezet, bijv. 8-13 wordt 13-aug. Zet die kolommen op eigenschap tekst en je voorkomt dit.

Endan,

Je keuze voor deze manier van vermelden leidt ertoe dat een vermelding ongewenst wordt omgezet, bijv. 8-13 wordt 13-aug. Zet die kolommen op eigenschap tekst en je voorkomt dit.

Dit heb ik ook gedaan dus nu werkt het allemaal daarom staat er ook vraag opgelost!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan