• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel > word

• Onderwerp starter Onderwerp starter tjv
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tjv

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2008
Goedemiddag,

Ik weet niet of ik mijn vraag duidelijk kan stellen maar ik probeer het.

De situatie is als volgt

Ik heb een excel document met namen, adressen en datums
En ik heb een word document met een verhaal erin waarin namen, adressen en datums ingevuld moeten worden.

Als ik op naam klik word de naam overgenomen. adressen ook. Maar als ik op de datum klik word die verkeerd overgenomen

voorbeeld

datum in excel is 1/06/87
in word komt dan 6/1/87

Weet iemand hoe dat komt bij vragen zeg je het maar.

bedankt iedergeval

Laatst bewerkt:
Kijk even bij de instellingen of deze alle twee op nederlands standaard staan?

ik heb het geprobeerd en bij mij ging het pas goed toen de instellingen gelijk stonden.
:D

Kijk even bij de instellingen of deze alle twee op nederlands standaard staan?

ik heb het geprobeerd en bij mij ging het pas goed toen de instellingen gelijk stonden.
:D

excel is engels en word nederlands, naar wat ik kan zien, maar ik kan excel niet veranderen naar Nederland.

waar kan ik instellingen van excel op nederlands zetten bij spelling staat nederlands er niet bij :(

Ik neem aan dat dit om een samenvoeging gaat. Je kunt dan het veld aanpassen met aangepaste code.

Ik neem aan dat dit om een samenvoeging gaat. Je kunt dan het veld aanpassen met aangepaste code.

Het excel bestand is een soort database met allemaal namen en verdere info.
Het word bestand moet gewoon de naam heel snel ingevoegd kunnen worden.

Ik weet niet of je dit als samenvoegen kunt zien

Laatst bewerkt:
Plaats eens twee voorbeelden, want het is me niet duidelijk hoe die naam vanuit Excel in Word komt.

Ik kan helaas geen voorbeeld sturen, Het is voor een collega van mij en op die documenten staan allemaal vertrouwlijke informatie.
Zelf lukt het me niet om zoiets te maken.

Maar het werkt dus met Mail Merge. Dit staat onder tools > letters and mailings
En dan kan je vanuit een ander bestand namen/datums en andere info halen.

excel heb je een lijst Volledige_naam en dan nog een paar lijsten met namen.
Dan doe je in je brief in word op de plek waar die naam moet komen ook <Volledige_naam> en dan vult ie die daar in.

Verander het datumveld in Word in
Code:
{ MERGEFIELD  datum [COLOR="Red"][B]\@ "d MMMM yyyy"[/B][/COLOR] }
Lees voor een verdere toelichting dit verhaal even door of kijk naar de bijlagen. Het is overigens meer een Wordvraag dan een Excelvraag.

Bijlagen

dat was hem die code ,hartstikke bedankt.

wij hebben er van gemaakt \@ "dd-MM-yy"

slotje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan