• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel worksheet apart laten opslaan in dir.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Shadowx85

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2016
Beste,

ik ben al een hele tijd aan het stoeien met het opslaan van een worksheet uit een workbook maar ik krijg het niet voor me kaar..:evil:

Maar het is me wel gelukt een file naam te geven en een locatie van de bestaande workbook waar ik uit werk maar dat is niet wat ik wil.

wie o wie heeft daar een antwoord op. :d

Code:
Sub SAVE_AS()
Dim PATH As String
Dim FILENAME1 As String
Dim FILENAME2 As String
Dim FILENAME3 As String
Dim FILENAME4 As String
Dim FILENAME5 As String
Dim FILENAME6 As String
PATH = "C:\DHS\"
FILENAME1 = Range("P8")
FILENAME2 = Range("Q8")
FILENAME3 = Range("I9")
FILENAME4 = Range("I13")
FILENAME5 = Range("I29")
FILENAME6 = Range("I30")
ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=PATH & FILENAME1 & "-" & FILENAME2 & "-" & FILENAME3 & "-" & FILENAME4 & "-" & FILENAME5 & "-" & FILENAME6 & ".XLSX", FileFormat:=xlNormal

End Sub

ik had ook al geprobeer: ActiveWorkSheet.Saveas Filename: maar dat herkent ie niet.

Met vriendelijke Groeten,

Shadowx

Bv.
Code:
sheets("blad1").copy
activeworkbook.saveas "c\users\x\documents\bla",51

HSV,

Bedankt het werkt alleen hoe krijg ik meer sheets mee, en kan ik bijv. een dir. zelf kiezen.

Beter?
Code:
Sub hsv()
Sheets(Array("blad1", "Blad2")).Copy
ActiveWindow.Activate
With Application.FileDialog(msoFileDialogSaveAs)
    .InitialFileName = "c:\users\x\documents\"
    .FilterIndex = 1
    .Title = "Opslaan als"
    .Show
    .Execute
  End With
End Sub

HSV :thumb::thumb::thumb:

TOP!!

Bedankt probleem is opgelost zit er net 3dagen in het excel macro maar het lukt al aardig door dit forum te lezen al jullie antwoorden op de vragen van de andere.

en idd zelf veel proberen. ik heb jouw code gecombineerd met die van mij(basis) om al de benaming er al in te krijgen. top bedankt

PROBLEEM OPGELOST.:d:d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan