• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel worksheet automatisch kleur wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ningrahare

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2010
hallo allemaal,
weet iemand mischien of de kleur van tab in het worksheet automatisch kan wijzigen als ik bij A9 uit keuze lijst een nummer klik..bijvoorbeeld als ik voor 3 kies dat de kleur van tab rood wordt.
in de bijlage heb ik voorbeeld toegvogd.
alvast bedanky

Bijlagen

• 1.rar
    1.rar
    56,2 KB · Weergaven: 57
Code:
Sub Tabkleur()
If Sheets("Blad1").Range("A9") = 3 Then
Sheets("Blad1").Tab.Color = 255
End If
End Sub

Misschien? Cobbe

Ja dank je wel zo bedoel ik, als ik ook 4, 5 ook zelfde kleur wil kan ik gewoon koma achter zetten en da cijfer bijvoorbeeld in de formule = 3, 4, 5
Code:
Sub Tabkleur()
If Sheets("Blad1").Range("A9") = 3 Then
Sheets("Blad1").Tab.Color = 255
End If
End Sub

Misschien? Cobbe

Dat gaat niet lukken. Je moet werken met AND

IF A1 >=1 AND A1 <=5 then

Succes,

Cobbe

Laatst bewerkt:
Code:
Sub Tabkleur()
With Sheets("Blad1")
    If .Range("A9") >= 3 And .Range("A9") <= 5 Then .Tab.Color = 255
End With
End Sub

dank je wel voor je reactie, is dit ook zelfde bij namen ?

Laatst bewerkt door een moderator:
Code:
Sub Tabkleur()
With Sheets("Blad1")
    If .Range("A9") = "Aap" Or .Range("A9") = "Noot" Then .Tab.Color = 255
End With
End Sub
Maar wil je met meer namen en/of meer kleuren werken kan je beter een Select Case gebruiken hetgeen veel ordelijker programmeren is. Dus graag verduidelijking.

ja er zijn meer namen ongeveer 20 denk ik
n en/of meer kleuren werken kan je beter een Select Case gebruiken hetgeen veel ordelijker programmeren is. Dus graag verduidelijking.[/QUOTE]

Allemaal rood behalve 1 die wit moet blijven

Code:
Sub tst()
    With Sheets("prijzen")
        .Tab.ColorIndex = IIf(.Range("A9") = "Wit", 2, 3)
    End With
End Sub

dank je wel..maar hij werkt niet ik wil dat particulier wite kleur blijft en 1,2,3,4,5,6 en nog 4 namen die wil ik rood hebben als het kan

Spreek je nu eigenlijk over 1 tabblad of meerdere, want dat maak ik absoluut niet op uit jouw uitleg :(:(:(
Naar welke cel moet gekeken worden en over wat spreken we nu eigenlijk ?????

Ik heb 30 tab en 20 namen als ik in de cel a9 een naam kiest uit de keuze menu dat de kleur van tab rood word uit de 20 wil ik dat de naam particulier wit blijft en de rest wit

Wat denk je hier van?

Cobbe

Bijlagen

• kan_wel_janken2.jpg
    kan_wel_janken2.jpg
    27,9 KB · Weergaven: 83
@ningrahare Graag stoppen met onnodig quoten. Als je direct na een reactie jou antwoord plaatst hoef je niet tequoten

Ik dacht dat ik duidelijk was geweest. Ik heb geen probleem, d.w.z. ik zorg dat alles ordelijk verloopt in deze secties. Het grootste probleem hebben jouw helpers, die irriteren zich er aan en vinden dat het moeilijk leesbaar is op deze manier. En ik zorg er voor dat de mensen zich aan de regels houden, en een van die regels is dat onnodig quoten hier niet is toegestaan. Bovendien ben jij afhankelijk van deze mensen als het gaat om een oplossing voor jouw probleem.

Ik ben ze dankbaar en ik doe geen onnodig dingen maar mensen als jou die niks te doen hebben komen gewoon irriittttteren ga bij iemand anders zeuren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan