• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel worksheet opstarten met gepersonaliseerd opstartscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

rocknroadie

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2016
Hello

na weken zwoegen en zweten met excel for mac ben ik er eindelijk door geraakt. mijn dank gaat naar iedereen die me geholpen heeft!

hier ben ik met een (voorlopig) laatste uitdaging, er gaat wel VBA aan te pas komen, dat weet ik....

ik zou heel graag, als men het excel bestand opstart, eerst een welkomstboodschap laten zien. gewoon eigenlijk een userform met een afbeelding en een tekst en een "ok" knop. nu, in Excel voor mac zit een heel beperkte VBA en ik vind momenteel ff niet hoe ik een userform moet aanmaken.

nu is de vraag dus of dit uberhaupt mogelijk is in excel en indien ja, hoe.

alvast bedankt

Marc

zo kan het met windows, maar of het op de Mac ook werkt durf ik je niet te garanderen.

Bekijk bijlage 285339

ok.... jouw bestandje werkt in excel voor mac, ttz, het welkomstscherm gaat open maar de knop werkt neit :-)

de vraag is, .... hoe heb jij in godsnaam die userform gemaakt? een userform maken kan niet in excel voor mac.... EN hoe kan ik de commandbutton doen werken.....

Laatst bewerkt:
Office voor Mac en VBA gaat niet goed samen.

Office voor Mac en VBA gaat niet goed samen.

sinds de versie 2016 inderdaad niet..... Microsoft hebben sjans dat ze hier niet in de buurt zitten :-) ..... zou anders es heel ff mijn gedacht gaan zeggen :-)

ben het aanhebt omzeilen met een apart werkblad (met de nadruk op blad) en command buttons en de bladen hidden zetten en zichtbaar maken. dus 1 blad met allemaal knoppen (de main) en al mijn bladen hidden....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan