• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel: Zeskamp punten toekennen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

TimTijger

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2007
Excel: punten toekennen.

Heey
Ik heb een vraag voor de kenners.. ik moet een programma met exces maken zodat je bij een zeskamp het aantal punten dat een team haalt bij b.v blikwerpen om kunt zetten in een aantal punten.

Bekijk bijlage Zeskamp.rar

Dit is het bestand, je hebt 12 teams die allemaal b.v gaan blikwerpen, het ene team gooit 111 blikken en een ander team b.v 145. Het is dan de bedoeling dat ik met een formule het team met het meest aantal punten 12 punten haalt, degene met daarna de meeste punten 11 punten, die daarna 10 punten, de laatse 1punt enz.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen...

Laatst bewerkt:
Tim,

kijk eens in de helpfunctie bij RANG

Of je doet

invoegen - functie invoegen. en zoek naar RANG

Probeer eens of je het zelf kunt

in cel D7 zet je deze formule en trekt deze door naar beneden.

Koosl

Tim,

kijk eens in de helpfunctie bij RANG

Of je doet

invoegen - functie invoegen. en zoek naar RANG

Probeer eens of je het zelf kunt

in cel D7 zet je deze formule en trekt deze door naar beneden.

Koosl

Inderdaad: de RANG functie, en - belangrijk - een 1 als laatste (derde) argument in de RANG functie. Zonder die 1 wordt er in de omgekeerde volgorde punten gegeven. (beste ploeg minste punten enz.)

Wigi

Tim,

Je zet ergens op je blad de puntentelling. Achter de score zet je dan de formule die de rang vertaalt in de puntentelling:
Code:
=VERT.ZOEKEN(RANG(C7;C$7:C$18);A$31:B$42;2)
Groet,

Bijlagen

Rob,

Jouw methode leent zich uitstekend voor complexere puntentelling (niet zomaar 12 naar beneden tot 1). Maar als het inderdaad gewoon 12 naar beneden tot 1 is, dan zou ik toch gewoon voor de RANG functie gaan, die je zelf trouwens ook al gebruikt.

Voor moeilijkere puntentellingen: gebruik het advies van Rob dus!

Wigi

hartstikke bedankt voor jullie reacties:D

ik denk dat ik hier zeker iets mee kan, echt bedankt

ik zit nu op school dus ik ga vanavond kijken of het gaat lukken

bedankt

bedankt voor jullie hulp, ik ben nu door de aanwijzingen van rob al aardig ver gekomen..

hartstikke bedankt daarvoor.

ik zit alleen nog met 1 probleem en ik hoop dat jullie me daar ook zo goed mee kunnen helpen.

het is me nu gelukt om de zeskamp helemaal in te vullen en voor de 12 teams punten toe te kennen aan de hand van de score.

alleen is het nu nog de bedoeling dat ik het aantal teams flexibel kan maken dus dat je niet persé uitgaat van 12 teams, dit heeft ook gevolgen voor het per spel toe te kennen punten (bij 17 teams zijn er dan 17 punten in plaast van 12 punten voor degene die eerste is)

Bekijk bijlage Zeskamptelling.rar

er is ongetwijfeld een kenner die mij hier wel mee kan helpen..

ik zou het heel erg waarderen als iemand mij hiermee kan helpen...

Het is echt geweldig gelukt!!! echt hartstikke bedankt voor je hulp:D:thumb:

echt bedankt jo, geweldig

Tim,

Graag gedaan. Zet je hem even op opgelost?

Groet,

ja is goed.

ik moet nog even een manier zien te bedenken dat ik in een tabel in kan vullen welk team bij welk spel een joker in wil zetten (voor het verdubbelen van de score voor dat spel) dat hij dan bij dat spel de score verdubbelt en bij het totaal optelt.

Tim,

Verhoogt een joker het puntenaantal of de score?

Groet,

de joker zou het punten aantal moeten verdubbelen.

dat met die formule zeg maar van SPEL SCORE 1 bijvoorbeeld.

Tim,

Voor de jokers wordt een aparte tabel ingevuld. Ik ga ervan uit dat een team maar één joker mag inzetten zodat je een foutmelding krijgt bij dubbele jokers. Bij de spelpunten zie je een kleur als de joker wordt ingezet en het aantal punten wordt verdubbeld.

Groet,

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Tim,

kwam deze vraag toevallig tegen en vond het wel interessant. zou je de definitieve versie eens willen plaatsen?

rdg1314, heb je niet het verkeerde bestand toegevoegd?

Frank,

Sorry, even niet opgelet. Heb hem vernieuwd in het vorige bericht. Dit is voorlopig de meest volledige versie. Ontdekte nog wel iets vreemds, namelijk dat het team dat op basis van scores op de eerste plaats staat qua spelpunten niet het hoogste aantal hoeft te hebben behaald. Dat heeft uiteraard ook te maken met jokers, maar moet nog een andere oorzaak hebben.

Groet,

Laatst bewerkt:
Rob

Hoe kan ik hem aanpassen naar 14 teams en de teams bovenin ook op de juiste volgorde(is wat makkelijker invullen).

Ben er meebezig geweest maar mijn kennis is ook niet zo groot dat het mij gelukt is.

Vindt het er nl heel goed uitzien alleen wil ik hem nu voor 14 teams gebruiken.

eventueel ook nog een 7de spel (soort rodedraad kunnen toevoegen) waar geen joker ingezet kan worden.

Laatst bewerkt:
helpRoy

begin je eigen topic, en plaats een linkje naar deze topic.

Wigi

helpRoy,

Eens met Wigi, heb dit dus maar hier gedaan en de vraag op opgelost gezet, wat je niet belet om een aanvullende vraag te stellen of een reactie te geven. Ik wil daarmee voorkomen dat anderen denken dat er nog een probleem is. Het is spijtig dat TimTijger deze vraag niet op opgelost heeft gezet. Kan hij uiteraard alsnog doen ;)

Groet,

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan