• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel zoek macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

wouter93

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2013
Berichten
14
Beste forumleden,

Ik ben op zoek naar een macro, die een bepaald stuk tekst op blad 2 opzoekt, vervolgens moet hij aangeven doormiddel van een soort msgbox naar welke locatie een persoon moet gaan.

Voorbeeld:
Op blad 1 kunnen personen een zoekopdracht ingeven, op blad 2 staat Locatie A, Locatie B, Locatie C, met daaronder een aantal cijfers, als een persoon 4 cijfers intoetst moet doormiddels van een msgbox aangegeven worden naar welke locatie deze persoon moet gaan.

Als voorbeeldje heb ik het document geupload.

Wie kan mij op weg helpen?

Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • locatie.xlsx
    12,8 KB · Weergaven: 36
Kan je hier iets mee
 

Bijlagen

  • locatie(jp).xls
    30 KB · Weergaven: 32
Kan je hier iets mee

Hallo JeanPaul,

Opzich kan ik hier wel wat mee, echter nog wat vragen.

1. Als de naam van mijn tabblad anders is, waar pas ik dit in de formule aan?
2. Wat als ik in de cellen a tot c ipv van Locatie a, locatie b, locatie c. heb staan; Locatie utrecht, Locatie groningen, Locatie amsterdam, waar geef ik dit in de formule aan?

Thanks!
 
Je past dat aan in de naam bereiken, LocatieA kan je gewoon wijzigen naar een andere naam.
 
Je past dat aan in de naam bereiken, LocatieA kan je gewoon wijzigen naar een andere naam.

Hi Jean-Paul,

Ik heb de volgende naam bereiken opgegeven:

DataLoc
DataLocA
DataLocB
DataLocC
DataLocFull

Als de 4 cijfers niet overeenkomen krijg ik netjes de melding not found, echter als het getal wel overeenkomt staat er #WAARDE!

Is er iets wat ik over het hoofd heb gezien om aan te passe?
 
Kan je dat bestand even posten, zo kan ik er niets over zeggen
 
Uiteraard, bij deze.
Ben benieuwd waar de fout nu zit.
 

Bijlagen

  • overzicht locaties.xlsx
    9,4 KB · Weergaven: 23
Er zit geen fout behalve B11 afsluiten met Ctrl +shift + enter om de accolades te krijgen matrix formule
 

Bijlagen

  • overzicht locaties(jp).xls
    28 KB · Weergaven: 27
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan