• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

richard.dekker

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 sep 2003
Ik heb een excel bestandje van een windows xp computer gehaald en op een windows 95 systeem gezet. allebei hebben ze office 2000. het probleem is als ik op windows 95 systeem het excel bestandje print haalt hij midden in het bestand regels weg. In afdruk voorbeeld is het in order. hoe moet ik dit oplossen?

Weet je zeker dat Office 2000 goed werkt onder Win95.
En is Win 95 compatable met XP, want Win 95 kun je ook niet updaten naar XP.

Laatst bewerkt:
win95 is een heel ander platform dan xp waardoor het eigelijk niet meet goed funcioneerd met dingen die in xp gemaakt zijn
je kan proberen het op te slaan als office 97 of 95 bestand en dan proberen

het is redelijk "koffiedik" kijken zonder wat meer info te hebben:

een bekend Office (Excel) probleem was / is het feit dat Excel soms een "duwtje" nodig heeft omdat het afdrukken niet helemaal lekker gaat. Dit duwtje kan je geven door eerst binnen je spreadsheet de cellen te selecteren die geprint moeten gaan worden (oftewel het hele werkblad). Terwijl er geselcteerd is open je het menu bestand en kies je voor "afrdukbereik", waarna je kiest voor "afdrukbereik bepalen".
Vervolgens bewaar je bestand even opnieuw. Als DAT de oorzaak was, gaat het nu goed.

Blijft 'ie vervelend uitprinten dan is mijn advies: kopieer een willekeurig ander bestandje naar de computer waarop je probeert te printen. Doet dat bestand het wel goed dan zou het een foutje in het bestand kunnen zijn. Doet dat testbestandje ook "vervelend" dan is het tijd om de oorzaak te vinden, maar nogmaals, mijn advies: doe hetzelfde eerst even met een ANDER testbestandje.

Laatst bewerkt:
en wat de posting van GTD betreft zou mijn reactie zijn :

ik denk dat XP hier niet direct een rol speelt omdat in de vraag opgemerkt wordt dat op beide pc's Office 2000 draait, m.a.w., het bestand is gemaakt MET Excel 2000 en wordt vervolgens uitgeprint op een machine waarop eveneens Excel 2000 draait. Welk OS er op de achtergrond draait, zou in principe geen rol van betekenis moeten spelen............

en wellicht nog een aanvulling op mijn posting van 10.09 :

houd wel in het achterhoofd dat wanneer het afrukbereik bepaald is en je gaat (later, weken / maanden) rijen en of kolommen toevoegen, die nieuwe rijen / kolommen NIET uitgeprint worden TENZIJ je het afdrukbereik opnieuw even bepaalt en dan natuurlijk in de selectie de toegevoegde rijen / kolommen opneemt.

verplaatst van overige software :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan