• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

jaminon

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2003
Scorelijst

Ik loop tegen een probleem bij het opzetten van een wedstrijdschema. Hierbij wil ik in een overzicht de nummers 1,2 etc genereren. Dit lukt als de uitslagen allemaal verschillend zijn middels de functies RANG, en daarna =VERT.ZOEKEN(N163;F162:H197;3;WAAR).
Maar ik loop vast als ik hierbij spelers met dezelfde scores heb. Die bepaal ik later met het totale doelsaldo.

Heeft iemand misschien een idee hoe dit is op te lossen.

Laatst bewerkt:
Ik begrijp niet wat het probleem is. Als er 2 maal dezelfde uitslag voorkomt, dan geeft rang hier toch dezelfde waarde voor.

Scorelijst

Klopt maar je hebt bv twee keer nr 3, de tweede wordt niet weergegeven.
Ik heb een bijlage toegevoegd.

Bijlagen

Zet deze formule in L6:

=ALS(KLEINSTE($G$3:$G$14;K6)=K6;VERT.ZOEKEN(K6;$G$3:$I$14;3;ONWAAR);VERT.ZOEKEN(KLEINSTE($G$3:$G$14;K6);INDIRECT("G"&L5+3&":I14");3;0))

Top!!!! Ik heb hier erg lang bezig geweest om dit probleem goed te krijgen..... :thumb:

Volgende keer kijk ik gelijk op het forum:o :o

Hoi Koosie,

De meest eenvoudige manier om er voor te zorgen dat twee (of meer) spelers niet dezelfde score krijgen is door bij de score RIJ()/1000 op te tellen. Stel twee spelers hebben beide 10 punten dan wordt de eerste 10,005 als deze op rij 5 staat en de tweede die op rij 8 staat krijgt 10,008 punten. In de celopmaak afronden op 0 decimalen en niemand vermoed competitiefraude (het laatste team krijgt namelijk altijd meer punten dan het eerste).

Kijk ook is in deze (recente) link. Daar staat een competitieprogramma.

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=154149

Wellicht staan er werkzame tips in.

Jeroen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan