• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Brugesboy1979

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2006
Goeieavond,
ik heb in Excel een sheet gemaakt met alle uitslagen van de Belgische, Nederlandse, Duitse en Italiaanse competitie.
Nu zou ik graag in een andere sheet iets willen maken waarbij ik onder elk land uit een lijst een speeldag kan kiezen en dat die speeldag dan in mijn file gezocht wordt en dat hij daarna op mijn nieuwe sheet verschijnt.
Voorbeeld:
België Nederland Duitsland
speeldag 1
speeldag 2
speeldag 3
enz.
Als ik speeldag 1 aanklik, dan zou ik die volledige speeldag eronder willen zien verschijnen. Zou dit mogelijk zijn?
Alvast bedankt,

Dat kan, maar dan toch met (veel) meer gegevens te verstrekken dan je tot nu toe gedaan hebt.

Goeiemiddag,
ik zou dus graag een sheet maken waarbij ik een lijst van alle competitiedagen heb en dat wanneer ik een speeldag selecteer hij die speeldag zoekt in mijn andere sheets en dat die volledige speeldag dan op mijn nieuwe sheet komt. Is dit mogelijk of zijn er nog andere gegevens nodig?
Alvast bedankt,
Brugesboy1979

Bijlagen

Je zal toch overal voor elke match een aanduiding moeten hebben van de speeldag. Ofwel in een extra kolom voor elke match, ofwel eenmalig voor elke speeldag.

Merk op dat Duitsland een slechte datumnotatie heeft.

Wigi

Bedankt,
maar nu is mijn vraag hoe je dit voor elkaar gekregen hebt. Is dat via een macro of is het via een formule of via valideren?
Bedankt voor je antwoord en je hulp,
Brugesboy1979

Alberto is online nu, ik ga hem zijn oplossing laten toelichten. Ik moet hem nog proficiat wensen, die formules zijn niet voordehandliggend. Het zijn zelfs matrixformules, vandaar de accolades.

Wigi

Brugesboy1979,
Klik op Cel C1 en kies een speeldag
In de cellen E2 t/m H11, E14 t/m H22, E26:H34 staan de formules. Dit zijn Matrixformules en worden ingegeven met Control+Shift+Enter
Op de werkbladen Frankrijk, Engeland, Duitsland zet ge voor alle matchen van de eerste speeldag een 1, voor de tweede speeldag een 2, enz,
Indien er nog iets is laat het maar weten.

Laatst bewerkt:
Kan ik ergens uitleg vinden in verband met Matrix Formules want ik vind dat wel heel erg interessant?

Brugesboy1979

Brugesboy1979,
Klik op Cel C1 en kies een speeldag
In de cellen E2 t/m H11, E14 t/m H22, E26:H34 staan de formules. Dit zijn Matrixformules en worden ingegeven met Control+Shift+Enter
Op de werkbladen Frankrijk, Engeland, Duitsland zet ge voor alle matchen van de eerste speeldag een 1, voor de tweede speeldag een 2, enz,
Indien er nog iets is laat het maar weten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan