• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elfje83

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2013
Hallo allemaal,
ik weet niet of ik hier op het juiste forum zit om een vraag te stellen in verband met excel.
Ik vind niet de juiste formule om dubbel te substitueren. Dit zou heel simpel moeten zijn maar het lukt mij niet. Dit is de formule die ik heb die wel werkt =SUBSTITUEREN($C6;"0";"A"), maar deze formule =SUBSTITUEREN($C6;"9";"Z";1) zou moeten samengevoegd worden met de andere. Als ik dit doe gebeurd er het volgende: vb. 10206 wordt met de 1ste formule 1A2A6 En 90000 moet dan worden ZAAAA. Als ik ze samenvoeg voert hij het eerste deel niet meer uit en de 0 blijft dus 0. Bij een andere samenvoeging =SUBSTITUEREN($C6;"0";"A")*SUBSTITUEREN($C6;"9";"Z";1) doet hij dit #WAARDE!
En als ik =SUBSTITUEREN($C6;"0";"A")&""&SUBSTITUEREN($C6;"9";"Z";1) dan krijg ik dit weer als antwoord 1A2A610206
Niet wat het moet zijn dus.
90000 moet dan worden ZAAAA. dit is dus wat ik zoet verkrijgen als resultaat uit 1 formule. Kan iemand mij daarbij helpen?
Groetjes

Welkom op Helpmij.nl.:)

Members chat heeft niets met Excel te maken, daarom naar de Excel afdeling verplaatst.

Ik denk dat je dit bedoelt:
Code:
=SUBSTITUEREN(SUBSTITUEREN($C6;"0";"A");"9";"Z")

Inderdaad :). Nu lukt het wel. Dank je wel!! Je wil niet weten hoeveel uren ik aan excel spendeer. Hier heb ik dan ook weer uren naar gezocht.
Groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan