• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

hestan

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2016
Hallo,

Ik wil als een cel groter is dan "0" dat de cel links ernaast rood word.

Ik had het al geprobeerd met voorwaardelijke opmaak maar kom er niet uit.

Kan dat?

Ik zie graag een antwoord tegemoet.

Vriendelijke groet,

Henny vdr Schilden

Ga op de cel staan die rood moet kleuren > voorwaardelijke opmaak > een formule gebruiken om te bepalen....
Klik in de formulebalk en vervolgens op de cel naast de cel die rood moet kleuren dan komt er bijvoorbeeld dit te staan: =$B$1 en typ vervolgens >0 erachter en klik op OK

Excel vraag

Ik heb al een antwoord gekregen en dat werkt niet helemaal zoals ik dat wil. Misschien verkeerde vraag gesteld.

De vraag was:
Als cel E3 een getal in tik dat groter is dan "0" moet cel D3 rood kleuren. Dat is gelukt met onderstaande antwoord.
Ga op de cel staan die rood moet kleuren > voorwaardelijke opmaak > een formule gebruiken om te bepalen....
Klik in de formulebalk en vervolgens op de cel naast de cel die rood moet kleuren dan komt er bijvoorbeeld dit te staan: =$B$1 en typ vervolgens >0 erachter en klik op OK

Nu komt het als de cel D3 rood is en ik tik daar het "v" teken in dan moet de cel groen kleuren. Als ik de cel waar ik het nummer in heb getikt leeg maak lukt het wel maar dat is niet de bedoeling.
het nummer groter dan "0" moet blijven staan.

Eigenlijk zeg je als ik in cel D3 een "V" zet moeten alle voorgaande opdrachten/formules worden vergeten/geannuleerd.

Ik ben zeer benieuwd of daar een oplossing voor is. Mijn dank alvast. (bijlage bijgevoegd)

Grt Henny

Bijlagen

Waarschijnlijk is de volgorde van de regels niet goed.
Via beheren kan je dat aanpassen.

Je moet zorgen dat je de voorwaarde die test of de "V" aanwezig is boven de roodkleurende voorwaarde staat. En dat het vinkje "stoppen indien waar" aan staat
Daarmee zorg je dat die 2e voorwaarde niet wordt uitgevoerd.

voorwaardelijke opmaak.JPG

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan