• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wouter098

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2019
Beste allen,

Ik heb een uitdaging. Ik heb een enorme excel file met 1500 rijen. Het gaat om patient materiaal. Bijvoorbeeld:

Pt 1 01-01-2018
Pt 1 01-01-2018
Pt 1 01-09-2018
Pt 2 05-05-2019
Pt 2 05-05-2019
Pt 3 06-06-2019

En zo door 1500x. Ik zou graag willen dat er automatisch geteld wordt hoeveel keer er materiaal is van pt 1 op 01-01-2018 (2) en hoeveel materiaal er is van pt 1 op 01-09-2018, etc. Is dit een beetje te begrijpen?

Hierbij is het aantal patienten variabelen beperkt (pt 1 tm pt 7) maar de datum kan iedere datum zijn tussen nu en 10 jaar geleden.

Volgens is mij is best moeilijk om zoiets te regelen. Maar jullie zouden mij enorm helpen.

Laatst bewerkt:
Ja, deze functie moet er inderdaad in maar dan ben je er nog lang niet. Als je begrijpt wat het probleem is. Ik ben niet bijzonder goed in programmeren en dit is te ingewikkeld voor mij.

Dat heeft niks met programmeren te maken, het is een standaard Excel functie.
Als je wilt dat dat voor je wordt gedaan, plaats dan een voorbeeld document.

Oke veel dank. Dit is een voorbeeld van hoe de data er uit ziet. De patienten hebben een code als A-1, B-1. Maar voor het gemak heb ik het nu Pt 1 en Pt 2 genoemd.

Bijlagen

Zet de unieke datums in een kolom en de unieke patienten in een rij. Zie bijlage voor de uitwerking.
(maar met een draaitabel is dit ook vrij eenvoudig)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Wauw dit vind ik dus nog best knap ook. Er is 1 probleem, de patienten zijn nog wel ahndmatig in te vullen in een tabel. Echter zijn er teveel verschillende data (het zijn 1500 rijen met vele verschillende data). Kan excel ook zelf iedere unieke datum in de kolom zetten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan