Excel2003 bestand importeren in Access2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

buske118

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2010
Beste lezer,

Als ik op mijn laptop met Vista Home Premium een Excel 2003 tabel in Access 2003 wil importeren, wil dat maar niet lukken.
Doe ik hetzelfde op mijn desktop met Windows XP, dan gaat het allemaal flitsend. Als ik die geïmporteerde database vervolgens op mijn laptop gebruik, gaat dit ook vanzelf.
Wie kan me uitleg geven over het importeren van een Excel 2003 tabel in Access 2003.

Groeten,
JohnB

Beste lezer,

Als ik op mijn laptop met Vista Home Premium een Excel 2003 tabel in Access 2003 wil importeren, wil dat maar niet lukken.
Doe ik hetzelfde op mijn desktop met Windows XP, dan gaat het allemaal flitsend. Als ik die geïmporteerde database vervolgens op mijn laptop gebruik, gaat dit ook vanzelf.
Wie kan me uitleg geven over het importeren van een Excel 2003 tabel in Access 2003.

Groeten,
JohnB

Licht eerst eens expliciet toe wat je daarmee bedoelt.

Tardis

Daar ben ik het mee eens. Wat lukt er niet?

Beste lezer,

Wat wil maar niet lukken?

Ik wil een nieuwe Access Database maken vanuit een Excel 2003 tabel.
Ik ga hierbij als volgt te werk:
1. Open Access, 2. ga naar lege database, 3. bestandsnaam: bijvoorbeeld TEST, 4. maken, 5. nieuw, 6. tabel importeren,7. ok, 8. bestandstype: Excel, 9. bestandsnaam: hier de naam van het te importeren Excelbestand invullen,
10. werkbladen weergeven aanvinken 11. volgende, 12. eerste rij bevat kolomkoppen aanvinken, 13. volgende 14. in een nieuwe tabel aanvinken, 15. volgende, 16. nogmaals volgende, 17. geen primaire sleutel aanvinken, 18. volgende, 19. importeren in tabel: bijv. TEST, 20. voltooien, 21 OK.

Ik heb mijn werkwijze puntsgewijs proberen aan tegen en hoop dat ik hierbij geen detail vergeten heb.
Als alles goed verlopen is, is het Excel bestand dan omzet in een Access bestand.
Zoals reeds aangegeven lukt dit perfect in mijn computer met het besturingssysteem XP, maar bij laptop met Vista Home Premium wil dit maar niet lukken.

Groeten,
JohnB

Licht eerst eens expliciet toe wat je daarmee bedoelt.

Tardis

Daar ben ik het mee eens. Wat lukt er niet?

Je hebt stap voor stap aangegeven wat je doet maar nog steeds niet wat er nu niet lukt of is het zo dat nadat je dat allemaal gedaan hebt de wizard afsluit en er lijkt niets gebeurt te zijn zonder foutmelding?

Je hebt het over een Excel Tabel maar Excel kent alleen sheets en workbooks. Het is wel zo dat je vanuit Access een sheet kan koppelen en tonen als een tabel. Maar dat is alleen in Access. In Excel blijft het een sheet.

Het is wel zo dat als een sheet er vreemd uitziet, met her en der stukjes tekst, Access er niets van kan maken.

Als het met hetzelfde spreadsheet op de ene machine wel lukt en op de andere niet dan kan het zijn dat de office installatie verschilt op de ene machine tov de andere. Misschien moet je Office opnieuw installeren op de Vista Home machine.

Wat je ook kan doen is hetzelfde proberen op de Vista machine met een andere spreadsheet.

HTH:D

Guus,

Dank je voor je antwoord.
Ik ga nog eens experimenteren.
Het gaat inderdaad om een sheet met gegevens die ik in Access wil importeren op de beschreven manier.

JohnB

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan