• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel2010 draaitabelgrafiek: gegevens selecteren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

arjoderoon

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2007
Ik heb 3 draaitabellen en bij iedere tabel een grafiek. Alleen wil ik de bestaande grafiek dupliceren en dan simpelweg het bereik aangepassen.
Nu hebben grafieken de mooie functie of knop 'gegevens selecteren' behalve dan de draaitabelgrafieken. Daar is deze knop niet beschikbaar. Hoe kan ik in een grafiek de verbinding met een specifieke draaitabel verbreken en hier een nieuwe draaitabel selecteren (zonder de eerste draaitabel te verbreken?!)

Om de verbinding te verbreken: selecteer en kopieer de grafiek, ga naar een ander (evt nieuw) workbook, ctrl-v plak in een sheet (nu is de verbinding verbroken), ctrl-x knip hem weer uit de sheet, ga naar je oorspronkelijke workbook, ctrl-v plak de grafiek.
Van deze gewone grafiek maak je weer een draaigrafiek via Gegevens selecteren en dan ergens klikken in de (andere) draaitabel.
Mbv vba is het verbreken van de verbinding bij mijn weten niet te doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan