Excelbestand aan mail toevoegen als bijlage (verstoord door OneDrive)

Status
Niet open voor verdere reacties.

miso1995

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2018
Berichten
87
Sinds kort hebben wij OneDrive en nu zorgt de volgende code ervoor dat het excelbestand wordt toegevoegd als "onedrive" bestand en daardoor kunnen de bijlagen niet geopend worden.
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
    Dim OlApp As Object
    Dim NewMail As Object
    Set OlApp = CreateObject("Outlook.Application")
    Set NewMail = OlApp.CreateItem(0)
    On Error Resume Next
        With NewMail
            .To = "test@hotmail.com"
            .CC = ""
            .BCC = ""
            .Subject = "testmailtje"
            .Body = ""
            .Attachments.Add ActiveWorkbook.FullName
            .Display
        End With
    On Error GoTo 0
    Set NewMail = Nothing
    Set OlApp = Nothing
End Sub

Iemand enig idee of er een alternatieve manier is om het huidige excelbestand als bijlage toe te voegen, zonder dat ie er automatisch een onedrive bestand van maakt?
 
Sla het bestand eerst op een locale locatie op met SaveCopyAs en verstuur dan dat bestand.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan