Beste mensen,
Ik probeer in een Excel bestand een macro te plaatsen die er voor zorgt dat het bestand na 3 minuten automatisch opslaat en daarna het bestand vervolgens afgesloten wordt. ik krijg het alleen niet voor elkaar om er ook een timer in te maken die aftelt tot het moment van afsluiten. Probleem is dat de timer ook 'opgeslagen' wordt en bij de volgende keer openen op nul staat. Hoe moet ik dit oplossen? En hoe krijg ik het voor elkaar dat de macro niet steeds vast loopt als ik van werkblad switch?
Ik heb tot nu toe dit:
ThisWorkbook
Module 1
Module 2
Misschien zien jullie het al, maar ik ben nogal een 'noob' op het gebied van VBA en dit zijn allemaal gejatte codes. Maar beter goed gejat dan slecht verzonnen, toch?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Ik probeer in een Excel bestand een macro te plaatsen die er voor zorgt dat het bestand na 3 minuten automatisch opslaat en daarna het bestand vervolgens afgesloten wordt. ik krijg het alleen niet voor elkaar om er ook een timer in te maken die aftelt tot het moment van afsluiten. Probleem is dat de timer ook 'opgeslagen' wordt en bij de volgende keer openen op nul staat. Hoe moet ik dit oplossen? En hoe krijg ik het voor elkaar dat de macro niet steeds vast loopt als ik van werkblad switch?
Ik heb tot nu toe dit:
ThisWorkbook
Code:
Private Sub Workbook_Open()
Application.OnTime Now + TimeValue("00:03:00"), "SluitAf"
End Sub
Module 1
Code:
Public Sub SluitAf()
With ActiveWorkbook
.Save
.Close
End With
End Sub
Module 2
Code:
Dim gCount As Date
'Updateby20140925
Sub Timer()
gCount = Now + TimeValue("00:00:01")
Application.OnTime gCount, "ResetTime"
End Sub
Sub ResetTime()
Dim xRng As Range
Set xRng = Application.ActiveSheet.Range("A1")
xRng.Value = xRng.Value - TimeSerial(0, 0, 1)
If xRng.Value <= 0 Then
MsgBox "Countdown complete."
Exit Sub
End If
Call Timer
End Sub
Misschien zien jullie het al, maar ik ben nogal een 'noob' op het gebied van VBA en dit zijn allemaal gejatte codes. Maar beter goed gejat dan slecht verzonnen, toch?

Alvast bedankt voor het meedenken!