• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excelbestand beveiligd op internet publiceren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robotto

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2000
Mijn werkgever wil graag dat ik de begroting (Excelbestand) publiceer op het internet maar volgens mij kan dat niet zomaar.

Het is (uiteraard) de bedoeling dat bezoekers van de site het bestand wel kunnen bekijken maar hier geen wijzigingen in aan kunnen brengen, ook niet na downloaden en opnieuw opslaan zonder beveiliging.

Mijn idee is dat de enige oplossing is om het bestand als PDF te scannen en dit te publiceren op de site.

Heb ik gelijk of zijn er andere mogelijkheden?

In jou geval lijkt het mij inderdaad slimmer om dit als PDF op internet te plaatsen.
Opgelet: Ook PDF is wijzigbaar als je ze niet beveiligt!

Akkoord dat een Excel bestand of PDF bestand gewijzigd kan worden. Maar wat is het probleem daar van? De gebruikers kunnen toch niet zelf een bestand op internet plaatsen en zo het origineel vervangen?

Neemt niet weg dat beveiliging best gebruikt wordt - al is die in Excel niet zo heel veel waard.

Inderdaad, het kan geen kwaad.

Ikzelf zou toch kiezen voor een PDF:
Maar met een Excel file kan men wel heel eenvoudig een 'bedrijfsdocument' namaken en aanpassen (en verspreiden). Verder ziet een PDF er ook heel wat professioneler uit...

Aan jou de keuze...

De beveiliging van Excel zou ik sowieso gebruiken als je hiervoor opteert.

Inderdaad, het kan geen kwaad.

Ikzelf zou toch kiezen voor een PDF:
Maar met een Excel file kan men wel heel eenvoudig een 'bedrijfsdocument' namaken en aanpassen (en verspreiden). Verder ziet een PDF er ook heel wat professioneler uit...

Aan jou de keuze...

De beveiliging van Excel zou ik sowieso gebruiken als je hiervoor opteert.

Idd, dat namaken en verspreiden staat mij helemaal niet aan, ik ga toch maar voor de PDF-scan denk ik. Tis alleen wel een bestand van 50 dubbelzijdige A4-tjes :shocked::confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan