Excelbestand met kopieerbeveiliging

Status
Niet open voor verdere reacties.

registreren

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2014
Berichten
9
Hallo,
Wie kan mij helpen met de passende exel bestandje
Exel bestandje via vba code beveiligd tegen plakken en kopiëren en naar een ander blad kopiëren
helaas ben ik een leek wat betreft code en vba ,ik heb al een aantal dagen via Helpmij van alles geprobeerd maar ik kom er niet uit.
ik heb een Exel bestand toegevoegd met wat eigenlijk de bedoeling is.

Met vriendelijke groetjes ,
Angelique
 

Bijlagen

  • Map1.xlsx
    8 KB · Weergaven: 131
Dag Angelique, welkom op Helpmij! Ik heb je vraag even verplaatst vanuit Programmeren naar de Microsoft Office / VBA sectie, daar word je waarschijnlijk snel geholpen met je probleem :) succes!
 
Hallo Moderator KwarK,

Dank je wel voor het verplaatsen , Sorry voor het ongemak wist niet waar te plaatsen.

Nu alleen nog een beetje hulp zou welkom zijn.

Gr Angelique
 
Wat is de zin van de 'beveiliging' ?
 
Hall snb,

De zin van beveiliging,
Ik maak voor een aantal personen een schema op het werk en als mensen het gaan kopiëren en plakken of het naar een ander blad kopiëren en veranderen ben ik mijn werk straks kwijt waar ik veel tijd in besteed.
alvast bedankt voor de interesse

Gr Angelique.
 
Je kan de Excelsheet toch beveiligen, zodat men totaal niet kan bewerken en enkel maar lezen?

Bestand > Opslaan als > Extra (onderin) > algemene opties > Wachtwoord voor schrijfbevoegdheid invullen. Eventueel een vinkje bij "Altijd back-up maken" en bij "Alleen-lezen aanbevolen"

attachment.php


attachment.php
 

Bijlagen

  • beveiligen.jpg
    beveiligen.jpg
    64,8 KB · Weergaven: 1.053
  • beveiligen2.jpg
    beveiligen2.jpg
    14,4 KB · Weergaven: 1.048
Door kopiëren raak je niets kwijt.
 
Aanpassen Exel Bestandje

Hallo allemaal,

Ik zal een bestandje toevoegen die je niet meer kan kopiëren en plakken ,dit bestandje heb ik van internet maar ik kan nu ook niet meer iets bewerken in dit bestandje omdat de beveiliging er op zit, er moet toch een manier zijn om de beveiliging tijdelijk met een knop of wat dan ook tijdelijk uit te schakelen en als ik klaar ben met bewerken weer de beveiliging door met een knop in te schakelen.
Dit bestandje is ideaal voor mij.

Met vriendelijke groet,
Angelique
 

Bijlagen

  • DisableCopyPaste.xls
    30 KB · Weergaven: 157
Als je de manier doet die ik aangaf, dan krijg je bij het openen een optie om een wachtwoord in te voeren. Alleen diegene die het wachtwoord hebben, kunnen het bestand bewerken.

Heb jou bijlage eens bekeken, maar kan er gewoon uit kopiëren en plakken.
 
Laatst bewerkt:
Aanpassen Exel Bestandje

Hallo crash,

De manier zoals u mij dat heeft geschreven heb ik geprobeerd alleen kom ik niet verder dan
(Opslaan als) want ik kan onderaan geen optie kiezen extra , zie Knipsel
Wel fijn hoor dat je mij wil helpen.

Groetjes ,
Angelique
 

Bijlagen

  • Knipsel.PNG
    Knipsel.PNG
    22,2 KB · Weergaven: 107
Met een stukje vba code heb je in minder dan 10 sec de beveiliging eraf.. neen, ik ga de code niet posten, zoek zelf maar uit..
Dus de geavanceerde gebruikers weten hun weg wel als ze zouden willen..
En snb schreef al:
Wat is de zin van de 'beveiliging' ?
 
Aanpassen Exel Bestandje

Hallo crash,

Ja hoor doordrukken werk wel precies zoals je zei
en ik heb gedaan wat je hebt geschreven en als ik het goed heb kan je niet meer plakken en knippen en naar een ander blad kopiëren enz., zou je even willen proberen of het werkt ,
ik heb er een bijlage bijgedaan.

Groetjes Angelique,
 

Bijlagen

  • DisableCopyPaste.xls
    28 KB · Weergaven: 184
Krijg nu een beveiligingsmelding. :)

attachment.php
 

Bijlagen

  • Clipboard01.jpg
    Clipboard01.jpg
    42,1 KB · Weergaven: 995
Aanpassen Exel Bestandje

Hallo Crash,

Heel erg bedankt voor de moeite en voor je tijd die je hebt besteed aan mijn probleem en mijn probleem is hiermee opgelost.

Dikke kus van mij.

Groetjes ,
Angelique
 
Aanpassen Exel Bestandje

Hallo Andre,

Ik dacht dat iedereen die een beetje hulp nodig heeft even kan vragen bij Helpmij.nl of zij mij kunnen helpen en niet gelijk word afgestraft omdat er ook mensen zijn die niet zo handig zijn met Exel, en wij leven nog altijd in een vrij land om te vragen en te leren.
En zoals ik het nu zie ben ik al geholpen door Crash die wel begrijpt dat er mensen zijn die iets niet begrijpen.

Ik wens je toch een fijne dag .

Groetjes,
Angelique
 
Je begrijpt het anders: hulp vragen prima hier, maar ik waarschuw je dat het beveiligen zoals jij het wilt maar zeer beperkte zin heeft. Mensen die er om heen willen kunnen er heel simpel om heen... De eeste keer dat ik het zag was ik verbaasd hoe snel en eenvoudig dit kon en hoe slecht dus die beveiliging is.

Het helpt wel tegen per ongeluk iets veranderen en zo. Dus als je meer dan dit wilt... stop er niet zoveel energie in...

Ook een fijne dag.

PS: ik ben dus niet eens een IT-er... alleen maar hobbyist en zakelijk wat meer ervaren met Office.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan