• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excelbestand met wisselende data splitsen en opslaan met macros

• Onderwerp starter Onderwerp starter TMD
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

TMD

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2015
Hallo,

Ik ben bezig met dataverwerking vanuit Excel. Het gaat om een uitgebreide rapportage die ik aangeleverd krijg en die gesplitst moet worden in ongeveer 100 losse Excel-bestanden. In kolom A staan 18 verschillende data-entries die altijd hetzelfde zijn. Hier heb ik een macro voor gemaakt die dit filtert, in een nieuw excel bestand zet en opslaat met de juiste naam. Het probleem zit in kolom B. Hier staan namen in die wekelijks verschillen. Het bestand moet opgesplitst worden in losse excel bestanden met alleen de rijen van deze namen. Ook het aantal rijen per naam verschilt wekelijks. Is er een manier waarop ik een macro kan maken die dit Excelbestand automatisch op deze namen filtert, de rijen naar een nieuw Excelbestand kopieert en dit bestand opslaat?

Bij voorbaat dank voor de reacties.

Dat zal best lukken, maar niet zonder een goed voorbeeld bestand.

Hoe kom je op 100 veschillende bestanden en hoe filter je op 18 verschillende gegevens die altijd hetzelfde zijn?

Plaats eens een voorbeeldje.

Bekijk bijlage 242369

De informatie waarmee ik werk kan ik niet delen met derden, vandaar heb ik nu even een voorbeeldbestand gemaakt van een situatie die zich voor zou kunnen doen. Het gaat dus om kolom 1 en 2, de rest is data waar niks mee gebeurt. Het is me gelukt het bestand automatisch te splitsen dmv onderstaand macro.

ActiveSheet.Range("$A$1:$O$239").AutoFilter Field:=1, Criteria1:= _
"A"
Range("A1:O239").Select
Selection.Copy
Workbooks.Add
ActiveSheet.Paste
Selection.Columns.AutoFit
Application.CutCopyMode = False
ActiveWorkbook.SaveAs Filename:= _
"Directory, CreateBackup:=False
ActiveWindow.Close

Dit kan ik ook wel maken voor kolom 2 maar het probleem is dat de data die daarin staat elke week anders kan zijn. Het gaat hier namelijk om personen die alleen het eigen deel van het bestand dienen te ontvangen. Een oplossing waar ik zelf aan zat te denken is het handmatig toevoegen van een getal bij elke persoon. In dat geval kan ik het bestand weer makkelijker splitsen. Echter ben ik dan nog steeds bezig met het handmatig invullen van data wat waarschijnlijk omslachtig is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan