• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Exceldocument opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

erwinvdm

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 okt 2006
Sedert kort kan ik gewijzigde exceldocumenten niet meer opslaan. Ik krijg volgende melding : "De wijzigingen kunnen niet worden opgeslagen in xxx.xls, maar zijn opgeslagen in een tijdelijk document met de naam yyy. Sluit het bestaande document en open vervolgens het tijdelijke document ensla het op onder een nieuwe naam. Ik werkt met een externe netwerkschijf. Via andere pc's lukt het wel. Nochtans heb ik via deze pc ook toegang tot die schijf. Ik kan het document wel degelijk openen, maar terug opslaan nà wijziging lukt niet.

Iemand enig idee?

Sedert kort kan ik gewijzigde exceldocumenten niet meer opslaan. Ik krijg volgende melding : "De wijzigingen kunnen niet worden opgeslagen in xxx.xls, maar zijn opgeslagen in een tijdelijk document met de naam yyy. Sluit het bestaande document en open vervolgens het tijdelijke document ensla het op onder een nieuwe naam. Ik werkt met een externe netwerkschijf. Via andere pc's lukt het wel. Nochtans heb ik via deze pc ook toegang tot die schijf. Ik kan het document wel degelijk openen, maar terug opslaan nà wijziging lukt niet.

Iemand enig idee?

Waarschijnlijk heb je niet de bevoegdheid om het dokument te veranderen...alleen lezen.
Je moet aangeven bij het sharen van de externe hd dat je het dokument ook mag wijzigen.

Dus aangeven "van deze map een gedeelde netwerkmap maken" en dan ook aanvinken "netwerkgebruikers mogen mijn bestanden wijzigen"

Bedankt voor de info maar zo simpel is het niet. Ik heb wel degelijk toegang om te wijzigen. Het is enkel met die excel dat ik het probleem eh. Trouwens als ik eenzelfde document in Open Office bewerk kan ik het wel bewaren. Ik heb mijn office 2000 al eens geherinstalleerd en ook al eens vervangen door Office XP, maar daar heb ik ook hetzelfde probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan