• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excelformule gevraagd

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2000
Ik ben even een praktisch lijstje aan het proberen te maken. Zie bijlage.

Nu lijkt het me mogelijk om in kolom G en I ook automatisch een bedrag te laten verschijnen.
Ik begon met een als-functie. Maar je moet aan 2 voorwaarden voldoen.
Als kolom E 1 is, moet het bedrag komen wat in kolom G het bedrag komen wat in F is verschenen. Maar als kolom E 2 is (je kunt alleen maar in 1 of 2 termijnen betalen) dan moet in de kolommen G en I de helft van het bedrag komen wat in F is verschenen.

Kan iemand me erbij helpen?

De fout zit in kolom F
Code:
=ALS(D3=10;"€ 22,50";ALS(D3=40;"€ 70,-";ALS(D3=80;"€ 120,-";ALS(D3=120;"€180";ALS(D3=160;"€ 240,-";"-")))))
Hier moet je de bedragen invullen zonder aanhalingstekens en zonder het €-teken.

Als je in kolom G deze formule zet
Code:
=ALS(E3=1;E3;ALS(E3=2;F3/2;""))
komt het goed.

De € notatie verkrijg je door de opmaak Valuta.

Daan,
als je een bestand op het forum plaatst, kun je dat het best doen als Excel 97-2003-bestand,
dan kunnen VEEL MEER mensen het inzien en heb je ook veel meer kans op een succesvol antwoord.

Zapatr... Die fout had ik inmiddels ook gezien... Toch thanks voor de oplettendheid..

Maar dat is nog geen antwoord op de vraag die ik heb...
In kolom G en I moeten toch formules te maken zijn die het bedrag van kolom F staat in 2en te delen?

En in de bijlage nogmaals het bestand - maar dan niet in 2010 versie...

ik heb ook zoals CorVerm al eerder zij kolom f aangepast

daarna gaat het bijna van zelf:

groet sylvester

Bijlagen

Hoe simpel kan het zijn.. hahaha...
Dank jullie wel!
Gaat heel veel tijd schelen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan