Excelgrafieken in Word anders op afdruk dan op scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Geertje71

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2006
Ik heb via kopieëren>speciaal plakken>microsoft office excell-grafiek-object, 42 grafieken in Word geplakt.
Wanneer ik nu het bestand afdruk gaat office zelf bedenken dat de gegevenslabels in de kolomdiagram een witte achtergrond moeten krijgen in plaats van de kleur van de kolom zelf. Op het scherm en op afdrukvoorbeeld laat hij het wel goed zien...

Ik heb al geprobeerd er een pdf van te maken maar dan doet ie hetzelfde, witte achtergrond achter de gegevenslabels. Wat gaat er fout?

Groeten,
Geertje

edit:
Ik werk met office 2003 en windows xp. Ik zal proberen hier een pag. neer te zetten.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik weet niet of het soelaas biedt, maar kijk eens in Word bij menu Extra > Opties; tabblad Afdrukken. (bijvoorbeeld: Achtergrondkleuren en afbeeldingen, of tekenobjecten als die al niet aangevinkt is, )
Vink ook Velden bijwerken en Koppelingen bijwerken aan (ik snap sowieso niet, waarom die standaard niet aangevinkt staan, maar ja.

Helaas

Dank je voor het meedenken Valijn. Ik heb alle opties aangevinkt :) maar het mocht niet baten.

Ik snap niet waarom Word dit in versie 97 wel gewoon kon en nu niet meer. Inmiddels heb ik alle 42 grafieken vervangen door afbeeldingen, dan gaat het goed. En nu maar hopen dat bijwerken van de getallen en grafieken niet meer hoeft; kan ik weer 42 grafieken kopieeren en 'plakken' als plaatje.

Ik zet dit topic op opgelost omdat het document inmiddels bij de drukker ligt maar echt opgelost is het natuurlijk niet. Als dat niet juist is, hoor ik het graag.

Zou het misschien aan de printerdrivers kunnen liggen? Daar had ik eerder problemen mee met Crystal Reports....

Bedankt,
Geertje

Hoi,

Nee Geertje, dit is de oplossing niet, want met knippen en plakken is er geen relatie meer tussen de 'bron' (excel dus) en het 'doel' de geplakte afbeelding in Word.
Er moet toch een oplossing voor zijn .... wellicht moet die in excel gezocht .... of bij de eigenenschappen van de - gekoppelde - grafiek.
Ik hoop dat er een oplossing voor je komt, want om nou 42 grafiekafbeeldingen op deze manier te moeten 'bewerken' ...

Groet, Valijn

Oké, dat wist ik ook wel, dat dan de relatie verloren gaat maar ja, deadlines hè? Ik heb hem weer op onopgelost gezet.

Voor deze brochure hoop ik inderdaad dat er nooit meer wijzigingen zijn maar er zitten nog meer borchures aan te komen. Ik hoop dan ook dat iemand een oplossing weet.

Ik heb in Excel even naar de instellingen van het gegevenslabel gekeken, zie plaatje.

Vreemd dat er 'geen' staat aangevinkt maar wel het witte vakje 'aanstaat'.
Ik heb dat witte vakje eens vervangen door de juiste achtergrondkleur maar dat mocht niet baten. Op de afdruk werd het wéér wit :evil: .

Iemand nog een idee?

Bijlagen

• voorbeeld.JPG
    voorbeeld.JPG
    71,8 KB · Weergaven: 84
Laatst bewerkt:
Hoi,

Als bijlage heb ik een grafiek in Word (aangemaakt en gekopieerd vanuit Excel).
Je zou eens kunnen kijken of hij 'deze' wel correct afdrukt bij jou.
Bij mij gaat het 'goed', dus de gegevenslabels komen niet in een wit vlak te staan.

Gaat dit bij jou nu ook goed, dan ligt de oorzaak niet binnen Word op zich.
Dan blijft de instellingen die gemaakt zijn, ofwel in Excel, opwel bij het printen (het laatste lijkt me niet waarschijnlijk)

Bijlagen

Hoi Valijn,

Dank je voor het fabrieken van de grafiek. Op afdruk gaat het hier ook goed maar het viel me op dat het een afbeelding was (dus zonder koppeling naar het excelwerkblad). Wanneer ik mijn grafieken invoeg als afbeelding, gaat het ook goed. Het gaat fout als ik de koppeling met excel wil bewaren.

(of maak ik nu een denkfout en heb jij hetzelfde gedaan als ik?)

Groet,
Geertje

Ok,

Ik heb als 'voorbeeld' een gecomprimeerde map meegestuurd.
Wanneer je die uitpakt en opslaat op je bureaublad, heb je een ídentieke situatie zoals ik heb.
Het worddocument bevat nu een gekoppelde grafiek uit het Excel-bestand 'kranten'

.... en nu?

Bijlagen

Dank

Ik heb even zitten puzzelen. En ik denk dat we een bug hebben.
Wanneer ik het Worddocument open zonder bij te werken en het bestand afdruk, krijg ik geen witte blokjes.
Wanneer ik het bijwerk, krijg ik op de afdruk meteen witte blokjes...

Hmm, we zijn nu wel iets wijzer maar wat precies weet ik niet.

Ik heb de bijgewerkte versie opgeslagen, weer ingepakt en bijgevoegd. Zou jij eens willen kijken of jij op afdruk (ook in pdf dus) witte vakjes krijgt?

Groet,
Geertje

Bijlagen

Ok,

Ja, onduidelijk. Lijkt iets te zijn met OLE tussen Excel en Word .... want bij mij geen enkel probleem
Open 'mijn' excelbestand eens en sla die vervolgens op onder een andere naam.
Open hem opnieuw en print het werkblad uit. Gaat dit wél goed, dan ligt het inderdaad aan de OLE-functie tussen Word en Excel.
Probeer evt. hetzelfde (dus mét de koppeling in het Word-bestand) eens op een andere pc op je werk.
Je kunt daarmee vaststellen of het aan de geïnstalleerde versie's op jou pc ligt.

Laatst bewerkt:
Hoi Geertje, daar was'ie weer,

'Terugredenerend' denk ik toch dat het mogelijk aan de printer of het stuurprogramma ligt.
Want immers, je 'voorbeelden' (zowel afdrukvoorbeeld in Word, áls pdf) zijn op het scherm wél correct.
Mogelijk kan je het 'uittesten' door af te drukken naar een andere printer. Gaat het daar wel goed, dan ligt het vrijwel zeker aan de printerinstellingen, of de printerdriver kan verouderd zijn (je kunt de nieuwste veelal downloaden op de site van de printerfabrikant).

Ik ben hééél benieuwd ......

Groet, Teun

Hmm

Jouw excelbestand geopend en opgeslagen onder een andere naam.
Opnieuw geopend en geprint (zonder bijwerken dan) en JA, hij is goed! Dussssss, de OLE-functie tussen Word en Excel zit niet lekker.
Probeer evt. hetzelfde (dus mét de koppeling in het Word-bestand) eens op een andere pc op je werk.
Je kunt daarmee vaststellen of het aan de geïnstalleerde versie's op jou pc ligt.

Toevallig zit ik net een uurtje aan een andere pc en ja hoor, zelfde probleem.

Ik ga het eens voorleggen aan de helpdesk hier (als die niet van verbazing om gaan vallen als ik begin over de OLE-functie...:D )

Hoi Geertje, daar was'ie weer,

'Terugredenerend' denk ik toch dat het mogelijk aan de printer of het stuurprogramma ligt.
Want immers, je 'voorbeelden' (zowel afdrukvoorbeeld in Word, áls pdf) zijn op het scherm wél correct.
Mogelijk kan je het 'uittesten' door af te drukken naar een andere printer. Gaat het daar wel goed, dan ligt het vrijwel zeker aan de printerinstellingen, of de printerdriver kan verouderd zijn (je kunt de nieuwste veelal downloaden op de site van de printerfabrikant).

Ik ben hééél benieuwd ......

Groet, Teun

Zou heel goed kunnen. Helaas zit ik in een netwerk met 100 (?) printers (ik zou vanaf Eindhoven nog in Zwolle een print kunnen maken) en de laatste printerdrivers, tja, daar mag ik niet aankomen maar ik trek netwerkbeheer wel aan het jasje ;)
Bedankt voor het meedenken en als ik een oplossing heb, zet ik het hier neer natuurlijk!

Groet,
Geertje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan