• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excelkalender Nieuwsbrief (artikel Cor Verm)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dag Rob,

Schema is nu gevuld en ziet er prachtig uit; bedankt!
Er zijn nog wel een paar kleine 'foutje' voor Excel 2003: bij het schakelen van land en drukken op 'feestdagen', dan komt er een foutmelding in de trant van (#verw.xls kan niet worden gevonden...). Bij klikken op OK komt er nog een foutmelding van hetzelfde soort als hierboven, maar die begint dan met (#verw.htm...).
Drukken op 'Dit jaar?' geeft een verwijzing naar opnieuw EDATE (De macro EDATE kan niet worden gevonden).

Zie je nog kans hier enig licht te verschaffen?

gegroet,
mrt

Dit jaar? activeert
Code:
Sub dit_jaar()
Application.ScreenUpdating = False
If [jaar] <> Year(Now()) Then [jaar] = Year(Now())
[BB100].Select
Application.ScreenUpdating = True

End Sub
Controleer deze eens in jouw versie.

Feestdagen activeert
Code:
Sub naar_feestdagen()
Sheets("Feestdagen").Visible = True
Sheets("Feestdagen").Select
ActiveWindow.DisplayWorkbookTabs = False
[C3].Select
End Sub
Ook niet specifiek 2010.

Zie je nog kans hier enig licht te verschaffen?
En dat is alle licht voor nu met een glas wijn in het vooruitzicht.

Laatst bewerkt:
Dag Rob,

Alles werkt inmiddels, behalve het vlaggetje. Toch heeft het wel even gewerkt... Ik heb al verschillende keren de betreffende macro's eraan gekoppeld, maar krijg de schakeling niet voor elkaar. Het werkt overigens wel handmatig in het VB-scherm. Heel vreemd.

Overigens heb ik 6 december als feestdag (St. klaas) voor België eraan toe gevoegd.

gegroet,
mrt

p.s. de code stond goed.

Alles werkt inmiddels, behalve het vlaggetje. Toch heeft het wel even gewerkt... Ik heb al verschillende keren de betreffende macro's eraan gekoppeld, maar krijg de schakeling niet voor elkaar. Het werkt overigens wel handmatig in het VB-scherm. Heel vreemd.
Vreemd, wat er gebeurt is dat er steeds een naam 'feest' wordt gewijzigd. Je zou eens kunnen kijken met de macrorecorder wat er gebeurt als je een naam toekent. Vergelijk dan die macro met onderstaande code en zie de verschillen, die je wellicht kunt aanpassen.

Code:
Sub feest_b()
   ActiveWorkbook.Names.Add Name:="feest", RefersToR1C1:= _
        "=Feestdagen!R1C7:R40C8"
   [AG1] = "België"
   [BB100].Select

End Sub
Code:
Sub feest_nl()
  ActiveWorkbook.Names.Add Name:="feest", RefersToR1C1:= _
        "=Feestdagen!R1C1:R40C2"
  [AG1] = "Nederland"
  [BB100].Select

End Sub

Overigens heb ik 6 december als feestdag (St. klaas) voor België eraan toe gevoegd.
Ik was hem nog niet tegengekomen, maar heb hem nu ook toegevoegd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan