• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excell bij openen na 15min automatisch sluiten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrBob

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2013
Berichten
218
Ik heb hier eigenlijk een dubbele vraag bij.

1 Ik wil dat excell na 15 min automatisch saved en afsluit.
2 ik wil dat dit alleen gebeurd op alle computers de sheet openen maar op 1 speciale computer niet met computernaam BREWWKS019, dus op deze computer moet de sheet actief blijven, dus worden uitgesloten van de 15 min regel.

Kan dit en welke code moet ik daarvoor dan gebruiken.
 
Dat kan in Excel met de functie Application.OnTime. Kijk voor uitleg op deze pagina:
http://www.cpearson.com/excel/ontime.aspx

Je weet inmiddels al dat je je eigen computer ervan kunt uitsluiten door te controleren op de computernaam met Environ("COMPUTERNAME").
 
Ik ga hier vanavond eens mee aan de gang. Bedankt voor je hulp Edmoor en ik ga de uitdaging aan om deze code zelf te maken. Ik vind het gaaf om met macro's te gaan werken en wil er alles van weten, maar er ook zelf iets voor doen.

Zal mijn code hier online plaatsen zodat je jouw en andere hun bedenkingen over kunnen geven om tot een perfecte macro te komen. :thumb:
 
Dit is hoever ik kom. Wat denken jullie ervan. Is deze sheet actief en heb ik meerdere sheets openstaan, dan moet alleen deze sheet saven en afsluiten. Hoor graag wat jullie ervan denken. Sheet sluit af in dit voorbeeld na 2 minuten.


Bekijk bijlage 2 minuten sluiten.xlsm
 
Prima gedaan :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan