• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excell cell automatisch aanwijzen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joerii14

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2007
Weet iemand mischien de code voor dat excel een cell automatisch aanklikt ?

Of:
Code:
Worksheets("Sheet2").Activate
Range("B2").Activate

Bedankt maar moet ik bij deze code :
Code:
Cells (y,x).select

Bij y,x moet ik dan bijvoorbeeld B3,B10 invullen ?

Laatst bewerkt:
Hoe moet ik dit tussen code tags plaatsen ?
Sorry nieuw hier op dit forum.

Laatst bewerkt:
De code de we gegeven hebben is code die je in VBA gebruikt (VBA = Visual Basic for Applications, de programmeertaal die bij Excel wordt meegeleverd).

Voor welke taal of in welk programma zou je de code willen hebben?

In VBA gebruik je heb namelijk in een subroutine of functie, zoals:
Code:
Sub KlikCellB3Aan()
    Range("B3").Activate
End Sub

ik gebruik vba ja.
maar ik heb dus een landkaart van nederland gemaakt en als ik een getal verander dan veranderd een provincie van kleur maar ik moet eerst op dat getal klikken en ik wil dat dat automatisch gaat snapt U ?

Oké welkom
Om de code tags te plaatsen hoef je alllen de betreffende tekst te selecteren en rechts op de balk beven de tekst op # te klikken.
Wat de vraag betreft, bij cells werkt het net anders om dan normaal in Excel
Het eerst getal staat voor de rij en het tweede voor de kolom.
De vraag begrijp in niet helemaal.
Het getal geeft de provincie aan, die vervolgens van kleur veranderd (voorwaardelijke opmaak, vba).
Maar moet je dan op weer datzelfde getal klikken voordat de verandering daadwerkelijk doorgevoerd wordt?
mvg leo

Oké welkom
Om de code tags te plaatsen hoef je alllen de betreffende tekst te selecteren en rechts op de balk beven de tekst op # te klikken.
Wat de vraag betreft, bij cells werkt het net anders om dan normaal in Excel
Het eerst getal staat voor de rij en het tweede voor de kolom.
De vraag begrijp in niet helemaal.
Het getal geeft de provincie aan, die vervolgens van kleur veranderd (voorwaardelijke opmaak, vba).
Maar moet je dan op weer datzelfde getal klikken voordat de verandering daadwerkelijk doorgevoerd wordt?
mvg leo

Bedankt en die vraag was kijk ik heb een landkaart van nederland gemaakt.
en deze landkaart gaat over de verkoop van byv. : Stoelen en dan als een provincie tussen de € 0 ,- en € 5000 ,- omzet heeft dan wordt de provincie rood als ie tussen 5000 en 10000 zit oranje en als ie 10000 of meer oplevert word ie groen snap je ?
maar ik moest eerst het getal in de tabel aanklikken dan pas veranderde hij van kleur maar nu gaat dat automatisch dus.

Bedankt !:thumb:

Oké duidelijk.
Verder is het vaak handig wanneer je hier neerzet hoe je het precies opgelost hebt.
Daar kunnen anderen misschien weer hun voordeel mee doen:).
mvg leo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan