• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excell en Word bestanden koppelen om simpel te veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

aas1956

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2012
Goedemorgen. Ik moet een hele reeks offertes veranderen en doe dat nu in het Word document. Is er een manier om in een excell bestand alle waardes in te vullen
en om zo dan op een simpele manier alle offertes in een keer te veranderen.Inm de bijlages heb ik een voorbeel van zowel een excell als een word bestand gezet.
Ik zal natuurlijk (?) een excel bestand moeten maken met alle offertes erin? IK hoor graag

Bijlagen

In WORD:
'Inset' tab
Achteraan 'object'
'Insert object from file'.

Je kijgt nu een excel tabblad in word.

Ik zie twee gelijke offerte lijsten in Word en Excel
Wat wil je precies aanpassen?
Hoe wil verder met deze getallen?
Gaat hem individuele offertes waar deze getallen in gebruikt worden?
Dan kan dat vanuit zowel Excel als Word met afdruk samenvoegen, nadat de cijfers zijn aangepast.
Excel heeft dan wat mij betreft de voorkeur als bron.

Is dit niet wat je bedoelt, dan graag verdere informatie.

Mvg Leo

Laatst bewerkt:
@ popipipo.. ik ben echt een noob op dit gebied.. dat snap ik niet
@leofact dat klopt. er wordt nu per offerte een Excel blad gebruikt. Ik zou me zo kunnen voorstellen dat
alle offerte in een offerte blad zitten maar hoe krijkg ik de verwijzing van de juiste offerte naar de juiste klant.
De reden dat we dit zo doen is enerzijds de lay out en ander zijds kunnen we bij verhogingen en verlagingen
heel simpel dat kunnen doen.Op het wordt document staat dan rechts boven aan de naam van de klant,
datum van de offerte en de ingangsdatum ( die 2 kunnen afwijken).

Als ik het goed begrijp heb je nu al je offertes in Word staan en moet je de bedragen aanpassen (bv verhogen) ?

Zover ik weet is dit inderdaad niet mogelijk in Word (ben dan ook meer een Excel man :cool: )
in excel is dit een fluitje van een cent.

je kan wel redelijk simpel je tabel vanuit Word kopiëren naar een tabblad in excel selecteer de kolom en kopieer deze naar een leeg tabblad en plak 'm daar.

Laat even weten wat precies de bedoeling is, en waarom is er voor Word gekozen ipv excel.

@wildboy bedankt voor je reactie. In een ideale wereld verander ik via een simpele formule alle offertes in een keer en
zou ik ze maar nogmaals in een ideale wereld gelijke willen laten veranderen . De reden dat er voor word gekozen is is dat
ik he niet voor elkaar kreeg om de cellen te laten verdwijnen, want dat ziet er niet uit in een offerte. Als je natuurlijk
1 sheet gebruikt met pagin°a einde kan je daar 800 offertes in zetten en alles in een keer laten veranderen
Ik heb als voorbeeld een 4 tal offertes erin gezet. Wat ik wil is ±

Dat ik maar 1 keer de datum invul ) van vandaag' De datum van ingang is een variabele en geldig tot ook. Dat ik de mogelijkheid om via een formule
alle offertes in 1 keer te veranderen dan wel iets onder de offerte zet tekst.(in 1 keer) allemaal op dezelfde plaats
Vast bedankt voor je moeite

Bijlagen

Met mijn idee wordt een excel bestand in een Doc bestand weer gegeven.
Hier een voorbeeldje van het doc bestand.
Lokatie van het excel bestand
D:\helpmijxlsx

Bij het openen van het doc bestand wordt om 'update' van het bestand gevraagd.

Verander eens wat in xlsx bestand en kijk wat er met het doc bestand gebeurt.
Als het goed is de verandering van het xlsx bestand in het doc bestand te zien.

Bijlagen

waar kan ik dat xl vinden dan ? zoals eerder gesteld ben een noob

Je kunt nooit praten voor een ander, maar ik denk dat popipipo de gekoppelde tabel wilde bijsluiten.
Je maakt deze de tabel te kopieren uit Excel en vervolgens in Word te plakken met plakken speciaal (vervolgpijltje op de start, bij plakken)
Dan kiezen voor koppeling plakken > excel object.

Beide bestanden diienen eerst opgeslagen te zijn, om de wijzigingen door te zien gaan naar Word.
Soms moet in Word op koppeling bijwerken (rechts klikken in de tabelworden geklikt.
Zie bijlage

Bekijk bijlage gekoppelde tabel.xlsx
Bekijk bijlage Gekoppelde tabel.docx

Afdruk samenvoegen kon je niets mee?

Bedankt in ieder geval. Ik heb ze gedwonload en Word blijft hangen dan wel reageert niet.
Ik heb zitten kijken naar Afdruk samenvoegen maar als ik 90 verschillende offertes heb die
ook nog eens totaal verschillend van lay out kunnen zijn? Ik ga nog eens studeren en
kom hier nog op tgerug voor zover bedanbkt voor de hulp..

Thanks

Als de layout steeeds verschilt is afdruk samenvoegn inderdaad geen optie

Toch nog even wat meer uitleg over de gekoppelde tabel

Mvg Leo

Goedemiddag, als ik deze stappen volg, plakt excell alles op een bladzijde.
Wat doe ik fout?:o

Bij stap 1 van de uitleg uit de link selecteer je alleen die gegevens die gekopppeld moeten worden.

Wil je gegevens op meerdere plekken in je Word document, dan moet het gegeven per gegeven gekopieerd en gekoppeld worden.
Mvg Leo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan