• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excell-functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

ffreakie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 mei 2011
Ik zit al een heel uur te prutsen aan een functie en heb echt al veel help-boxen doorzocht :(

Ik verstuur 4 maal per dag een fax met mijn prijzen die ik opmaak in excel, het is de morgen, middag, namiddag & avond editie. Graag had ik een functie gehad die het volgende kan:

Morgen: 6u - 11u59
Middag: 12u - 13u59
Namiddag: 14u - 16u59
Avond: 17u

Dus indien ik de prijs ingeef in mijn xls bestandje om 10u had ik graag gehad dat op mijn werkblad 'print' een cel 'morgen' aangeeft en indien ik om 16u30 de prijs aanpas dat hij 'namiddag' aangeeft...

Ik werk met een NL versie van Excel 2007

Kan iemand mij helpen?

Doe even een vb-tje met de opzet en hoe je het resultaat wil.

Cobbe

wat bedoel je juist? Dat ik de excel-file upload?
Kan niet volgen

Zo moeilijk volgen is dat niet.
Het moet toch mogelijk zijn om een excelsheet te maken waarin je probleem visueel getoond wordt.
Wat en wanneer er waar moet gebeuren.

Cobbe

Een voorbeeld bestand is altijd een goed idee
Hier alvast een opzet voor de formule.
Code:
=ALS(UUR(NU())<12;"Morgen";ALS(UUR(NU())<15;"Middag";ALS(UUR(NU())<18;"Middag";"Avond")))

Mvg Leo

Laatst bewerkt:
Ik hen dan maar zelf een vb-tje gemaakt.
Vul in kolom C de aantallen(of iets anders) in en kijk met verwondering toe.:)

Cobbe

Bijlagen

@cobbe

Mooi op gelost!!

De formule in kolom E kan echter simpeler en dus korter.
Je hoeft nl geen EN gedeelte er in te zetten, alleen 'kleiner dan' is voldoende.
Code:
=IF(D1="";"";IF(HOUR(D1)<6;"nacht";IF(HOUR(D1)<12;"ochtend";IF(HOUR(D1)<14;"middag";IF(HOUR(D1)<17;"namiddag";"avond")))))

Ja bedankt voor de tip.
Eigenlijk wist ik dat ook maar door de formule steeds verder uit te bouwen en daarna niet de moeite doen om te vereenvoudigen krijg je van die gewrochten.:(

Ik zal er proberen op te letten in de toekomst.

Gr. Cobbe

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan