• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excell goeroe's

Status
Niet open voor verdere reacties.

quevin1

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2017
Berichten
7
Beste,

Ik ben bezig met een opdracht voor school en vroeg me af of er voor het volgende probleem een formule is.

Ik wil een korting laten zien in een cel. Hierbij staat er bij korting in overleg, echter wil ik dat wanneer met verticaal zoeken de korting in overleg te voorschijn komt. Dat hij dan switcht naar een cel waar ik de korting in voer.

Is dit mogelijk???

Bekijk bijlage vraag.xlsx

Alvast bedankt.
 
schoolopdrachten ...:confused:
denk aan een =als(voorwaarde;Waar;Onwaar)- constructie
 
binnen een =als (waar,onwaar) verwijst hij bij onwaar niet naar vert.zoeken. Ook krijg je de Tekst korting overleg niet in =als. Anders was de volgende functie goed geweest. =ALS("Korting in overleg";8%;VERT.ZOEKEN(B3;Leveranciers!C11:G25;5;ONWAAR)).

Of heb ik het fout zoals ik kijk?
 
je kunt de als formule ook in de kolom totale kosten zetten, zodat de tekst korting in overleg blijft staan maar dat je via de ALS formule test of Korting kolom genomen moet worden of de cel D20 voor korting in overleg
dan blijft de vert.zoekenformule hetzelfde
 
Bv.
Code:
[COLOR=#333333]=ALS([/COLOR][COLOR=#ff0000]H3=[/COLOR][COLOR=#333333]"Korting in overleg";8%;VERT.ZOEKEN(B3;Leveranciers!C11:G25;5;ONWAAR))[/COLOR]
 
Maar hoe is het mogelijk om tekst in de als functie te krijgen?
 
Code:
=ALS(H3="Korting in overleg";8%;"TEKST")
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan