• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excell vraag.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gr@smaaier

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2004
Beste,

Vraag is ik open via een netwerk schijf een excell blad en laat deze open staan. Maar nu ga ik op een andere pc hetzelfde werkblad openen om dit werkblad te editen. Is er een mogelijkheid dat ik niet de read only krijg en als ik save de info op de eerste pc die het blad ook heeft openstaan geupdate word automatisch ??

Is mijn vraag niet duidelijk hoor ik dat ook graag. ;)

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Ok zeer duidelijk en ja het werkt, mijn dank is groot. Maar is er ook een mogelijkheid om als er een verandering word doorgevoerd de cel die is veranderd "niet" omkaderd word met een rode en of grijze rand die als je op de cel gaat staan laat zien wat er veranderd is en door wie ??

Dus wil eigenlijk dat ik op 1 pc het werkblad openzet en op een andere pc het werkblad bewerk en dat op pc 1 de veranderingen worden doorgevoerd zonder dat je kan zien wat er veranderd is !?!? Hoop dat het duidelijk genoeg is met wat ik wil. Alvast bedankt voor de eerste helft van mijn vraag. :thumb:

Ik gebruik overigens Office 2007 Nederlands.

Daar heb ik helaas geen antwoord op. In database termen zou dat een phantom update zijn. Wellicht dat je daar eens mee kunt zoeken.
Iemand anders wellicht.

Bij het delen van je bestand kan je onder geavanceerd aangeven dat wijzigingen niet bijgehouden moeten worden. Misschien dat dit een oplossing is.

Ik heb ook maar even een testje gedaan en inderdaad blijven de meldingen staan. Op zich denk ik ook wel logisch. Als je met meerderen in een bestand loopt te rommelen dat je op hoogte gehouden wordt van wat iemand anders gedaan heeft.

Onder wijzigingen bijhouden kan je ook nog wat instellen. Anders zou ik het ook niet weten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan