• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excelpad in stukjes gehakt

Status
Niet open voor verdere reacties.

JIRKO

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2002
Hallo, wie kan me helpen? In Mijn documenten heb ik aantal mappen, vaar van alle bestanden direct opgestart kunnen worden behalve in EXCEL map. Daar ontvang ik aantal meldingen: "kan niet worden gevonden", waar de pad ( C:\Documents and settings\J. Jira\Mijn documents\Excel\Tennis) in delen gehakt is, die niet bestaan: C:\Documents.xls, and.xls, settings\J.xls, Jira\Mijn.xls, ezv en dan pas komt de gevraagde bestand Tennis te verschijnen.
Hoe moet ik het aanpassen? Bedankt Jirko

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoe start je het bestand op dan? indien het met een script is ofzo moet je even het hele pad tussen quotes zetten (")

Hoe start je het bestand op dan? indien het met een script is ofzo moet je even het hele pad tussen quotes zetten (")

Het bestand start ik via de verkenner en op alle genoemde meldingen doe ik Enter.

Beste Jriko,

Je bent niet erg duidelijk.
Je start de verkenner op, en gaat dan naar C:\Documents and settings\J. Jira\Mijn documents\Excel\Tennis, en vervolgens dubbelklik je op een excelbestand om dat in Excel te openen?
Heb ik dat goed?
Wat gaat er dan fout? Start Excel niet op, of start Excel wel op maar opent het bestand niet?

Richard

Beste Jriko,

Je start de verkenner op, en gaat dan naar C:\Documents and settings\J. Jira\Mijn documents\Excel\Tennis, en vervolgens dubbelklik je op een excelbestand om dat in Excel te openen?
Heb ik dat goed?
Wat gaat er dan fout? Start Excel niet op, of start Excel wel op maar opent het bestand niet?

Richard

Voolgorde starten is: Map Mijn documenten, dan map Excel, dan bestandkeuze. Dan verschijnen de genoemde meldingen een voor een, waar ik Enter doe. Dan zie ik pas in Excel mijn gevraagde bestand.

Beste Jriko,

Heb ik dat goed?

Richard

Voolgorde starten is: Map Mijn documenten, dan map Excel, dan bestandkeuze. Dan verschijnen de genoemde meldingen een voor een, waar ik Enter doe. Dan zie ik pas in Excel mijn gevraagde bestand.

Voolgorde starten is: Map Mijn documenten, dan map Excel, dan bestandkeuze. Dan verschijnen de genoemde meldingen een voor een, waar ik Enter doe. Dan zie ik pas in Excel mijn gevraagde bestand.[/QUOTE]
Als ik ga via Microsoft office, Excel, bestandsnaam, dan start het bestand direct.
Als ik een snelkopelling van het vaak gebruikte bestand ga maken, dan zie ik weer alle die meldingen van in stukjes gehakte pad. Daar doe ik OK op elke melding. Dan pas gaat gevraagde bestand in Excel open.

Excelpad

:evil:Ik had bij de aankoop van mijn nieuwe laptop hetzelfde probleem.
Deze was VISTA .Ik heb dan mijn office 2000 gewoon er terug op gezet en
nu werkt het allemaal goed, zelfs mijn 2003 en 2007!!!
Grt, Eric:cool:

Kijk in de verkenner eens bij Extra, Mapopties, tabblad Bestandstypen
Zoek hier de XLS extensie en klik dan op geavanceerd, selecteer de actie 'openen' en klik dan bewerken. Kijk of er bij DDE actie [open("%1")] staat. Ik vermoed dat er bij jou [open(%1)] staat.

Kijk in de verkenner eens bij Extra, Mapopties, tabblad Bestandstypen
Zoek hier de XLS extensie en klik dan op geavanceerd, selecteer de actie 'openen' en klik dan bewerken. Kijk of er bij DDE actie [open("%1")] staat. Ik vermoed dat er bij jou [open(%1)] staat.

Hallo Rene, Bedankt voor je duidelijke omschrijving. Met je uitstekende didactische eigenschappen heb je me op de juiste spoor gebracht. Het probleem is nu opgelost.
Bedankt Jirko

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan