Excelsheet vertalen naar een vergelijkbaar access formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

wernervanstrien

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2013
Beste mensen die het weten,

Bijgevoegd in de bijlage een urensheet voor werknemers binnen het bedrijf waar ik werk. Het is een simpel urensheet, waarin bovenin de naam, het weeknummer, en dan per dag de datum en het project waarop gewerkt wordt vermeld wordt. Dit urensheet moet steeds voor de maandag ingestuurd worden, daarna gaan we er mee aan de gang, door ze naast elkaar te leggen en te controleren of ieder dezelfde tijden heeft van de mensen die met elkaar gewerkt hebben. Omslachtig wat mij betreft.

Nu wil ik de opzet van de urensheet gaan verwerken in een tabel, met een bijbehorend formulier wat ze in kunnen vullen. Hierdoor zou ik makkelijker controles moeten kunnen uitvoeren, wanneer ik de juiste zaken in het formulier terug laat komen.

Is het mogelijk om een formulier te creeren, waarbij steeds voor één week het weeknummer automatisch wordt getoond per rij, zo ook de naam van de persoon, en de namen van de dagen al zijn voorgeprogrammeerd? Er hoeft dan dus alleen nog maar de begintijden, eindtijden, etc te worden ingevoerd.

Graag reactie.

Groet,

Werner

Bekijk bijlage urensheet.xlsx

Dit staatje kun je zo niet vertalen naar een database. In een database maak je records voor (in jouw geval) dagen waarop werkzaamheden worden geregistreerd. Je maakt geen records aan voor dagen waarop niks te zien (i.c. niks valt in te vullen) is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan