• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

exceltemplate voor boekhouding?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrdime

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2005
Berichten
11
Ik wil excel gebruiken voor een simpele boekhouding waarin ik mijn inkomsten en uitgaven kan registreren, btwoverzichten kan maken en facturen kan maken. Is er iemand die wellicht al een kant en klare oplossing in excel voor een simpele administratie heeft?
 
Helaas nog geen oplossing...

Geplaatst door wildboy
Hoi,

volgens mij kom je dan een heel eind....kom je er niet uit
dan horen we het wel.,vermeld dan ook even met welke versie je werkt.

Dank voor je suggestie . Ik heb er helaas niets kunnen vinden. Er moet toch een simpel programmaatje zijn te vinden waarmee je op basis van je klantgegevens een factuurtje automatisch moet kunnen aanmaken en je inkomsten en uitgaven moet kunnen biijhouden om vervolgens wat overzichtjes te kunnen genereren voor je BTW etc. Alle boekhoudprogramma's zijn gewoon veel te uitgebreid en bovendien heb ik niets aan termen als grootboek, journaal, balans etc. Wie o wie kan mij helpen. Hoeft dus niet perse in excel te zijn.
 
Hoi,

Volledig in Excel maken is niet simpel.
Ik heb op mijn website zo'n programma wat facturen maakt; aanmaningen; klantenbestanden bijhoud; creditnota's enz.
Volledig in Excel:
http://users.skynet.be/onderland/XL_Facturatie_4U.htm

Echter is dit nog maar een deel van wat je vraagt. U spreekt ook nog van uw uitgaven bij te houden.

Ik raad u aan hiervoor Access te gebruiken. Neemt meer geheugen in beslag, maar is volgens mij makkelijker te maken, en bied meer mogelijkheden.

Luc
 
Laatst bewerkt:
Hallo Luc,

Ik heb een oplossing voor je, maak je e-mail adres bekend dan stuur ik hem toe, ook na dertig dagen gratis tegebruiken.
 
Exceltemplate voor boekhouding

Op de website van computeridee heeft ooit een template gestaan van een kasboek. Doet nog niet alles wat je wilt en moet sowieso aan eigen inzicht worden aangepast, maar is wellicht wel een aardig begin.

mvg

Rini
 
Een topic van vier jaar geleden? Ik denk dat het is opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan