Exception Handler

Status
Niet open voor verdere reacties.

bavelt

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2015
Nog een vraag:

In mijn ontwikkelomgeving (Visual Basic 2010) loopt mijn programma prima zonder "Exceptions". In de run-time omgeving (.net 4.0) krijg ik echter wèl een melding over een 'unhandled exception'. Ik heb het afgevangen met een module voor unhandled exceptions (LogUnhandledExceptions) en krijg iets meer info.

Het gaat fout bij het afsluiten van een formulier en terugkeer naar het vorige formulier. Maar de info is schaars: Message: "Enumerator operation may not execute". Method: "Dispose".
Ik krijg dan een line numer (13) bij de source file Form1.designer.vb. Maar waar refereert dit nummer aan? Kan ik dat ergens herleiden?

Nog meer in het algemeen: waarom krijg ik in de ontwikkelomgeving (ook met debug) geen enkele melding en wel buiten Visual Studio om wel? Is dat gelijk te krijgen aan elkaar?

Gaarne advies en raad!
Bavelt

Ik ben alweer een stuk verder. Het probleem blijkt te zitten in getekende lijnen. Die zijn met "Lineshape" gemaakt, waarvoor Visual Basic PowerPacks nodig is. Dit veroorzaakt bij afsluiten van het formulier (dispose) de foutmelding.

Blijft nog raar dat de foutmelding niet verschijnt op een PC waar Visual Basic 2010 op is geïnstalleerd, ook als je het 'buiten VS" draait (of via CTRL-F5). Op PC's met alleen .NET framework en Powerpacks verschijnt de melding wel.

Is het überhaupt nodig om Powerpacks te gebruiken bij een simpel lijntje op het formulier?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan