Exchange 2003 - mobiel

Status
Niet open voor verdere reacties.

PascalSc

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2006
Goedenavond

Ik heb een gebruik genaamd klaas dit is tevens zijn user name.

Nu wil hij op zijn mobiel gaan mailen onder de naam info@bedrijf.nl. Als ik zijn smtp adres wijzig van klaas@bedrijf.nl naar info@bedrijf.nl kan hij niet meer inloggen met zijn mobiel en krijgt hij een foutmelding. Outlook blijft wel gewoon werken en gaat ook mailen onder info@bedrijf.nl. Zet ik zijn mail weer terug naar klaas@bedrijf.nl (zelfde als zijn user dus) dan werkt het wel weer.

Ik heb eerder gehoord dat meer mensen hier last van hadden maar ben benieuwd of er ook een oplossing voor is.

Pascal

Er kan gerust wat meer informatie bij, zoals:
1. Welke versie Windows Mobile draait op die Mobiel?
2. Merk + type mobiele telefoon
3. Praten we hier over ActiveSync of een andere manier van e-mail versturen en ontvangen? Indien 'andere manier': Hoe gaat het in zijn werk (bijv.: Hoe wordt de (netwerk-)verbinding opgebouwd en welke software wordt erbij gebruikt, hoe wordt aangelogd, worden certificaten gebruikt etc.)?
4. Heeft Klaas wel het recht om berichten te versturen als info@bedrijf.nl? (Oftewel: zijn hem SendAs rechten toegekend voor info@bedrijf.nl)? Of heeft hij misschien in zijn user account ook een extra SMTP e-mail adres die info@bedrijf.nl heet?
5. Als Klaas op de zaak Outlook gebruikt op een pc, kan hij dan wél versturen als info@bedrijf.nl? (Is bijna dezelfde vraag als 4.)
Enz.

Misschien brengen bovenstaande vragen je op een idee wat er mis zou kunnen zijn.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Er kan gerust wat meer informatie bij, zoals:
1. Welke versie Windows Mobile draait op die Mobiel?
Windows Mobile 6 Standaard
2. Merk + type mobiele telefoon
HTC ??
3. Praten we hier over ActiveSync of een andere manier van e-mail versturen en ontvangen? Indien 'andere manier': Hoe gaat het in zijn werk (bijv.: Hoe wordt de (netwerk-)verbinding opgebouwd en welke software wordt erbij gebruikt, hoe wordt aangelogd, worden certificaten gebruikt etc.)?
Activesync. Certificaten zijn geldig.
4. Heeft Klaas wel het recht om berichten te versturen als info@bedrijf.nl? (Oftewel: zijn hem SendAs rechten toegekend voor info@bedrijf.nl)? Of heeft hij misschien in zijn user account ook een extra SMTP e-mail adres die info@bedrijf.nl heet?
Vanuit outlook kan hij gewoon mails sturen, maar nu krijg ik de melding 0x85010014.
5. Als Klaas op de zaak Outlook gebruikt op een pc, kan hij dan wél versturen als info@bedrijf.nl? (Is bijna dezelfde vraag als 4.)
Enz.

Misschien brengen bovenstaande vragen je op een idee wat er mis zou kunnen zijn.

Tijs.

Vreemde is user pascal kan wel inloggen. Instellingen staan hetzelfde.

Pascal

4. Heeft Klaas wel het recht om berichten te versturen als ? (Oftewel: zijn hem SendAs rechten toegekend voor )? Of heeft hij misschien in zijn user account ook een extra SMTP e-mail adres die heet?
Vanuit outlook kan hij gewoon mails sturen, maar nu krijg ik de melding 0x85010014.

Die melding komt vanuit ActiveSync, klopt? Het is helaas een vrij generieke foutmelding, dus onderzoek vanuit jouw kant zal nodig zijn om uit te zoeken welk probleem nu precies de bron is van die foutmelding. Zoek eens op Google op die foutmelding voor zaken die je zou kunnen onderzoeken.
Overigens melden sommigen dat bij hen deze melding na later nog eens proberen gewoon weer verdwenen was.
[Ik neem hier even aan dat je die melding ook krijgt als mail wordt gesynchroniseerd met als afzender karel@bedrijf.nl]

Succes,

Tijs.

Volgens mij heb ik alles al geprobeerd.

BIj user pascal werkt het perfect en bij user klaas niet.

SP2 voor Exchange 2003 neem ik aan?

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan