Goedemorgen,
Ik heb een kleine vraagje omtrent het exchange gebeuren.
We hebben hier exchange 2003 draaien en alles werkt eigenlijk naar behoren.
Onlangs hebben wij een opruiming gedaan van extra aliases. Dat wil dus ook zeggen dat mensen voortaan een NDR (non-delivery report) krijgen als ze mailen naar emailadres (alias) dat niet (meer) bestaat. Intern werkt dit prima. Maar als een externe partij mailt naar emailadres van een van onze gebruikers (niet specifiek) krijgt hij geen melding dat het email adres niet bestaat of dat de email niet verzonden is. Ik heb dit getest door via mijn gmail account te mailen naar een alias van mij die niet meer bestaat en dan krijg ik niet zo'n non-delivery report. Is er iemand die mij kan helpen aan een oplossing of kunnen jullie vertellen waar ik het probleem in ieder geval moet zoeken?
Alvast bedankt.
Gr.
DK
Ik heb een kleine vraagje omtrent het exchange gebeuren.
We hebben hier exchange 2003 draaien en alles werkt eigenlijk naar behoren.
Onlangs hebben wij een opruiming gedaan van extra aliases. Dat wil dus ook zeggen dat mensen voortaan een NDR (non-delivery report) krijgen als ze mailen naar emailadres (alias) dat niet (meer) bestaat. Intern werkt dit prima. Maar als een externe partij mailt naar emailadres van een van onze gebruikers (niet specifiek) krijgt hij geen melding dat het email adres niet bestaat of dat de email niet verzonden is. Ik heb dit getest door via mijn gmail account te mailen naar een alias van mij die niet meer bestaat en dan krijg ik niet zo'n non-delivery report. Is er iemand die mij kan helpen aan een oplossing of kunnen jullie vertellen waar ik het probleem in ieder geval moet zoeken?

Alvast bedankt.
Gr.
DK