exchange 2003 pop3 probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

sentmen

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
Hallo,

Ik heb sinds kort een exchange 2003 server en heb hier een paar problemen mee. Eventueel zou ik ook wel exchange mail vanaf mijn webhosting provider willen gebruiken.

Mijn probleem is dat de POP3, IMAP4, en NNTP server niet willen starten. Dit wil ik doen met het programma Exchange System Manager. Waarom die niet willen starten weet ik niet. Ik ben hier ook een beginner in dus weet er nog niet zo veel van af.

Zou hier iemand mee willen helpen?

Alvast bedankt:thumb:

Ze starten niet omdat deze services standaard zijn uitgeschakeld.

Via start->uitvoeren->services.msc krijg je een overzicht van alle services.
Ik weet de naam niet uit mijn hoofd maar volgens mij is het iets als Microsoft Exchange POP3 Services (blader even door de lijst, de namen zijn goed herkenbaar)

Dubbelklik de service, kies bij opstarttype voor "Automatisch" en klik op starten.

Ok. Heel erg bedankt. Dat gedeelte is nu opgelost. Nu een ander probleem. Ik wil mailtjes ontvangen vanuit exchange. Hoe doe ik dit?

Ik kan in Outlook web access. Ik kan geen mailtjes versturen en ontvangen. Wat ik heb gedaan:

* Geportforward.
* Poort veranderd van smtp (kan ik fout hebben gedaan)
* Andere gebruiker aangemaakt.

Kan het ook zijn dat ik iets met MX moet doen?

Heb jij sbs2003 of een losse exchange 2003 server?

Zonder extra programma (die sbs2003 standaard heeft) kun je vanuit exchange2003 niet poppen.

Heb je wel een email domein? Zo ja, heb je deze ingesteld als afzender adres?
Welke foutmelding krijg je als je een mail verstuurd?

De smtp poort zou ik niet aanpassen, de servers op internet sturen de mail naar poort 25.

De MX records van je domein moet je aan (laten) passen, zodat het MX record met het laagste nummer naar het externe IP adres van jouw internetverbinding verwijst.

Ok. Ik heb Windows Home Server (eigenlijk net zoiets als SBS maar dan voor thuis).