Exchange 2007 > 4Gb

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daan1987

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2010
Hi,

Wellicht kan iemand mijn volgende vraag beantwoorden of mij zelfs adviseren.
Ik zit met het probleem dat mijn exchange server steeds ontzettend veel geheugen lijkt te gebruiken. Nu weet ik wel dat "store.exe" de eigenschap heeft om veel geheugen op te slokken, maar het is niet altijd geweest. Maar hij komt hij al na een dag boven de 4 en soms 5 Gyg.

Even een config:

4 Gb ram
Windows 2003 ENT. r2 x64 (tja had misschien beter standard kunnen nemen, i know! ;) )
Exchange 2007 ENT.
SAV (symantec antivirus voor server)
Pagefile van 25 Gb (niet op boot partitie)
Verder wat klein spul als: remotely anywhere, en IIS ed.

Oh, server is dus exchange en dc in 1.

Wellicht heeft iemand een idee?!

Tnx.

Daan

dit is geen standaard gedrag van exchange. zeker als je maar 4gb fysiek geheugen hebt.

probeer de pagefile eens naar een zinnige waarde 6gb oid te zetten. wel even herstarten en het eens in de gaten houden

dit is geen standaard gedrag van exchange. zeker als je maar 4gb fysiek geheugen hebt.

probeer de pagefile eens naar een zinnige waarde 6gb oid te zetten. wel even herstarten en het eens in de gaten houden

Dank! Heb het direct geprobeerd.

Geheugen lijkt na het booten al beter te gaan:

Laatst bewerkt:
Hi,

task_mgr1.png

Na een dag of wat is het geheugen weer zo raar hoog.

Pagefile is toch zo echt goed ingesteld?!
pagefile.png

iemand enig idee?

Laatst bewerkt:
Opgelost!

Hi,

Mailbox DB bleek corrupt?! License van antispam was verlopen, dus GFI stuurde zo'n 20 mail per minuut naar administrator. :evil:
Tevens stond journal ook aan, dus had in 2 mboxen zo'n 700.000 mail staan. ;)

Heb nieuwe mailbox DB aangemaakt en alle overige mailboxen daarheen gemoved. Vervolgens de oude DB verwijderd.

Dit hielp al een eind. tevens Unified messages uitgezet, die role wordt toch niet gebruikt.

Mem hangt nu rond 2,90 Gb...
Lijkt me netjes!

Tnx for comments!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan