Exchange 2007 OWA send probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

sirmokiem

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2008
Berichten
62
Beste forumbezoekers,

Onlangs heb ik Exchange 2007 geinstalleerd op een Windows 2008 (64-bit) machine (op VMware Esxi).

Ik heb meerdere domeinen toegevoegd bij Accepted Domains, omdat ik dat allemaal via Exchange wil laten verlopen.
Voorts heb ik een Send Connector toegevoegd (bij Organizational Unit > Hub Transport) van het Type SMTP en Address *.


Ik gebruik ook OWA (geen ssl, de optie ssl required heb ik in IIS uitgeschakeld) via poort 81. Dit werkt ook prima, ik kan inloggen en ontvangen e-mails lezen. Echter kan ik geen berichten versturen via de OWA (wel via Outlook). De berichten worden verplaatst naar de Map Concepten en vervolgens gebeurd er niet.

Ook in outlook kan ik geen berichten versturen. Deze worden overigens wel verplaatst naar de map Verzonden Items.

Het valt mij op dat zowel e-mail (intern en extern) prima kan worden ontvangen. Echter kan er niet intern en exterm worden verstuurd via de Exchange server

Iemand enig idee waar te kijken hoe ik dit kan verhelpen?

Alvast reuze bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Zit je bij een provider met een privé abonnement, zodat alles via de mailserver van de provider moet gaan? Indien ja, dan moet je in de SMTP-connector die je gemaakt hebt de mailserver van de provider als 'smart host' invullen (oftewel: Dat alle uitgaande mail naar de mailserver van de provider wordt gestuurd; rechtstreeks afleveren bij de mailserver van de geadresseerden kan dan namelijk niet -> Poort 25 extern is namelijk geblokkeerd dan, behalve naar de mailserver van de provider...)

Verder kun je in de wachtrijen van Exchange kijken of daar mails 'blijven staan' en waarom dat dan is.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan