Exchange 2007 sp2 SSL

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daan1987

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2010
Berichten
54
Hallo,

Ik heb een Exchange 2007 omgeving opgezet. Hier kleine schets.

2003 ENT R2
Exchange 2007 enterprise (sp2)
IIS (5?!)
CA ( voor de ceritficaten )

Nu loop ik tegen het probleem aan dat het aanmaken van de owa certificaten niet lukt. Tenminsten, de certificaten kan ik wel aanmaken in exchange, maar als ik naar m'n owa pagina ga krijg ik "de" foutmelding dat het certificaat niet klopt.

kan iemand mij simpel stap voor stap uitleggen hoe en wat ik moet doen?

Ben eventueel bereid om de meester te vergoeden ;)

Wel wil ik de certificaten zelf op m'n servertje houden, ik las ook dat er opties waren om dit uit te besteden?!

Wie o wie wil mij helpen?

Heb best ervaring qua 2003 server \ exchange 2003 beetje 2007 enkel certificaat is mij echt onbekend. :)
 
De melding ontstaat hoogstwaarschijnlijk omdat de uitgevende instantie niet wordt vertrouwd (=jouw eigen CA). Dit omdat de uitgever van je OWA-certificaat niet voorkomt in de groep "Vertrouwde uitgevende instanties" of "Vertrouwde tussenliggende uitgevende instanties" op het werkstation waarmee (automatisch) het door jou gebruikte certificaat voor OWA óók zou worden vertrouwd.

Je kunt m.i. 3 dingen doen:
1. Het OWA certificaat indragen op elk werkstation, zodat de melding niet meer ontstaat.
2. Jouw certificaat laten 'tekenen' door een externe vertrouwde CA en die dan inzetten in je eigen OWA. [Hier ben ik niet 100% zeker van, hopelijk reageert iemand hier nog op.]
3. Een OWA-certificaat aanvragen bij een externe instantie en die gebruiken.

Zo een paar plekken die interessant voor je kunnen zijn:
M.b.t. optie 1: hier
M.b.t. optie 3: hier
M.b.t. optie 3: hier. Kijk zeker ook bij SSL installeren (aan de linkerkant van die pagina) voor wat 'tutorials' m.b.t. installatie van uitgereikte SSL certificaten.

Helaas is certificaten ook bij mij niet een supersterk punt, maar hopelijk heb je iets aan bovenstaande informatie.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
De melding ontstaat hoogstwaarschijnlijk omdat de uitgevende instantie niet wordt vertrouwd (=jouw eigen CA). Dit omdat de uitgever van je OWA-certificaat niet voorkomt in de groep "Vertrouwde uitgevende instanties" of "Vertrouwde tussenliggende uitgevende instanties" op het werkstation waarmee (automatisch) het door jou gebruikte certificaat voor OWA óók zou worden vertrouwd.

Je kunt m.i. 3 dingen doen:
1. Het OWA certificaat indragen op elk werkstation, zodat de melding niet meer ontstaat.
2. Jouw certificaat laten 'tekenen' door een externe vertrouwde CA en die dan inzetten in je eigen OWA. [Hier ben ik niet 100% zeker van, hopelijk reageert iemand hier nog op.]
3. Een OWA-certificaat aanvragen bij een externe instantie en die gebruiken.

Zo een paar plekken die interessant voor je kunnen zijn:
M.b.t. optie 1: hier
M.b.t. optie 3: hier
M.b.t. optie 3: hier. Kijk zeker ook bij SSL installeren (aan de linkerkant van die pagina) voor wat 'tutorials' m.b.t. installatie van uitgereikte SSL certificaten.

Helaas is certificaten ook bij mij niet een supersterk punt, maar hopelijk heb je iets aan bovenstaande informatie.

Tijs.

Dank!! Heb er voor gekozen om een ssl certificaat te kopen. 40 euro per jaar. Na aanpassing van wat a en mx records werkt het als een trein. Zowel outlook anywhere als owa zonder enge ssl error's!
 
Fijn dat je ermee geholpen bent. :thumb:

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan