Exchange 2010 op een x86 Windows Server 2008 machine

Status
Niet open voor verdere reacties.

jegero13

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2008
Hallo allemaal,

Ik wil voor mezelf een beetje gaan experimenteren met Microsoft Exchange server 2010.
Nu heb ik thuis wel een servertje draaien maar dit is een x86 machine. Nu kan ik niet echt duidelijk vinden of Exchange ook werkt op een 32-bit machine.
Wel heb ik gelezen dat Exchange 2007 er wel is voor x86 machines, ik weet niet hoe groot het verschil is. Maar er staat bij: alleen geschikt voor testdoeleinden, en wil toch graag op mijn server van hMailserver over naar Exchange. (Dit is gewoon privé overigens) Gaat dit dan wel werken? En zit er heel veel verschil in 2010 en 2007?

Ik draai Windows Server 2008 Enterprise op deze machine: (alleen voor test- en privedoeleinden uiteraard)
Intel Pentium 4 CPU 2.80GHz
1024 Mb Ram Geheugen
32-bits besturingssysteem

Ps. qua snelheid kan het me niet heel veel schelen. Het moet gewoon werken. Ik werk ook via RDP op de server en dit is ook niet al te snel maar het werkt en daar gaat het me om. ;)

Alvast bedankt!

Jelle

Geen flauw idee of het 64 bit moet zijn eigenlijk. Die vraag zie je in de praktijk ook niet zo heel vaak, simpelweg omdat een Exchange gaan draaien op een server met minder dan 4Gb geheugen niet echt een optie is. Boven de 4Gb heb je sowieso 64 bit nodig om dit te kunnen aanspreken vanuit Windows.

Dus wat jij zegt is eigenlijk: Begin er niet aan, upgrade of je server of ga Exchange 2003 gebruiken?
Stel ik doe het wel, wat zijn dan de consequenties? Mijn server wordt gigantisch traag of Exchange is zo traag dat er eigenlijk niet mee te werken valt?
Dan stel ik gelijk de 2e vraag: Is het mogelijk dat Outlook 2010 en Exchange 2003 samen kunnen werken? Ik heb in ieder geval al gelezen dat Outlook 2013 de Exchange 2003 omgeving niet meer ondersteund?
En is het dan ook mogelijk het uiterlijk van Outlook Web Acces 2010 te gebruiken als ik Exchange 2003 gebruik?
Jelle

Met 1Gb aan boord start je server zelf al nauwelijks op. Laat staan dat Exchange nog van de grond komt. Wat geheugen gebruik betreft is 2003 niet beter, dus dat gaat je ook niet redden. Wat kennis betreft heb je ook totaal niks meer aan 2003. De hele structuur, beheer en zowat alles is omgegooid in Exchange 2010.

Het zal niet mogelijk zijn de OWA van 2010 in 2003 te implementeren.

Op je vraag of exchange 2010 op een 32bits machine werkt is het antwoord nee. Er is alleen nog maar een 64bits uitvoering. Exchange 2007 in feite ook maar die had nog wel een 32bits test uitvoering.

@RogerS nou opzich het opstarten en draaien is geen probleem. Het draait al meer dan 1,5 jaar op deze manier zonder problemen. Ik had al wel gezegd het is niet wat ik gewend ben met mijn laptop maar het draait lekker.
En het is gewoon een beetje begrijpen hoe het programma nou precies in elkaar zit. En ik ben dus een beetje zat van mijn mailserver programma wat ik nu gebruik. Wil mijn mail centraal hebben ook van Ziggo.
In ieder geval bedankt.
@m@rio Dan ga ik denk ik gewoon een poging wagen met Exchange 2003 en op de lange termijn maar sparen voor betere hardwaren en mijn server uitbreiden.
En tijd vrij maken, ben bang dat ik niet mijn hele installatie zo als die nu is op compleet andere hardware over kan zetten? (offtopic)

Dat zal, en ik heb ook nog zo'n bak draaien. Maar Exchange er nog bij is toch wel de goden verzoeken. Er is evenwel niks mis met gewoon proberen en zien of jij tevreden bent met het resultaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan