Exchange en Pop3

Status
Niet open voor verdere reacties.

r.vink

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 okt 2000
Berichten
2.401
Wie kan mij zeggen of je met MS-Exchange altijd een POP-connector nodig hebt om mail binnen te halen van een Isp die alleen mail via het Pop3 protocol aanlevert?
Ik heb overigens de Exchange server geïnstalleerd op mijn MS-2003 server.

Mvgr., René.
 
Laatst bewerkt:
Als de mail op 1 pc hoeft toe te komen, zou ik aan de server niet roeren, maar het account lokaal op die mailclient installeren. Dan heb je niets extra nodig, of geen pop connector. De mails zelf worden binnengehaald als de client (outlook) wordt geopend en op die manier bewaard in de exchange mappen van de gebruiker.

Dit ligt uiteraard anders als je de externe mailbox wilt gebruiken voor meerdere interne mailboxen
 
Bedankt voor je reatie.
Het laatste is inderdaad het geval...het gaat om het distribueren van de mails via exchange. Ook wil ik niet dat de Outlook cliënts rechtstreeks mail ophalen van het internet.

Dus ik begrijp dan van jou dat ik in dat geval dus gebruik moet maken van een Pop connector? Heb je misschien nog een advies welke?

Mvgr., René.
 
Als ik me goed herinner is het beste systeem:

Een extra user aanmaken met vb als naam info
Deze mailaccount met die user koppelen (pop connector)

Info mailbox zou ik delen met alle rechten aan de users die moeten kunnen inlezen.

In de outlook zelf per user, moet je die mailbox als extra mailbox laten ophalen. (opties Outlook, account exchange instellen, daar extra mailbox openen)

dit is denk ik het beste.

Een collega van me gebruikt popcom, maar dit ken ik niet, dit zou zonder pop connector moeten werken en is veiliger voor exchange.

Groetjes
 
Ja ok een user aanmaken met de naam VB, maar bedoel je in Exchange of Active directory?
Maar hoe krijg ik de mail van mijn Isp naar dat useraccount.
 
r.vink zei:
Ja ok een user aanmaken met de naam VB, maar bedoel je in Exchange of Active directory?
Maar hoe krijg ik de mail van mijn Isp naar dat useraccount.

User aanmaken in windows (dus AD), die maakt exchange aan. Dan via pop connector die pop3 account laten forwarden naar die nieuwe user.
 
Ja ok duidelijk.
Mijn vriendelijke dank voor je bijdrage:thumb:

Mvgr, René.
 
Je hebt een pop3-connector nodig, omdat exchange niet uit zichzelf kan weten waar hij het ophaalt ;)
Normaal ontvangt de mailserver alles via smtp etc.
Je kan (en de pop3-connector van exchange 2003 is geloof ik redelijk goed), exchange ook zo instellen dat hij de mail ophaalt, en dus inderdaad netjes verdeelt naar de verschillende mailboxen pietje@domein.nl jantje@domein.nl moet je provider natuurlijk wel catch-all hebben ingesteld ;)

Zelf gebruik ik deze , vooral omdat ik exchange 2000 gebruik, en daar de pop3-connector nog niet bekend stond als goed.
Deze kan ook nog een beetje spam-filteren door gebruik te maken van blacklists, en met een plugin werken met virussen. Je kan daar ook allerlei dingen instellen betreffende forwarding naar de juiste mailbox.

Moet je natuurlijk wel in exchange het domein waarvoor je mail wilt ophalen toevoegen ;)
 
Hallo Pmeijne,

Popcon heb ik inderdaad al gedownload. Zelf had ik de demo van Exchange pop3 al geïnstalleerd, maar nog niet geconfigureerd.
Dus uit je reactie bedrijp ik dat ik ook gewoon de standaard pop3 connector die in Exchange zit kan gebruiken. Moet ik die apart installeren of wordt die standaard geïnstalleerd?

Mvgr, René.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan